بخشيدن دیه برای ساخت مدرسه

فاطمه بریجانی بانوی جوان 32 ساله قائمشهری دو میلیارد ریال دیه شش تن از اعضای خانواده اش را برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش شهرستانش بخشید. به گزارش حرف آنلاین به نقل از ایرنا، ی که به همراه خواهرش ˈ صدیقه ˈ تنها بازماندگان خانواده هشت نفری هستند ، به خاطر این اقدام خیرخواهانه […]

فاطمه بریجانی بانوی جوان 32 ساله قائمشهری دو میلیارد ریال دیه شش تن از اعضای خانواده اش را برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش شهرستانش بخشید.

به گزارش حرف آنلاین به نقل از ایرنا، ی که به همراه خواهرش ˈ صدیقه ˈ تنها بازماندگان خانواده هشت نفری هستند ، به خاطر این اقدام خیرخواهانه اشان سه شنبه شب در آیین جشن جوان که به مناسب ولادت حضرت علی اکبر (ع) با حضور معاون استاندار مازندران در قائمشهر برگزار شد ، مورد تجلیل قرار گرفتند.

شش تن از اعضای خانواده این دو بانوی جوان سال 1388 هنگام بازگشت از سفر تهران در منطقه دماوند بر اثر تصادف با یک دستگاه کامیون جان باختند.

فاطمه بریجانی در حاشیه جشن روز جوان به خبرنگار ایرنا گفت : در آن تصادف مرگبار ، پدر ، مادر ، سه خواهر و تنها برادرم را از دست دادم.

وی افزود : با توجه به این که پدر ، سه خواهر و برادرم همگی تحصیلکرده دانشگاهی بودند و علم اندوزی و تحصیل در خانواده ام همیشه مورد نظر و توجه بود به همین خاطر دیه تمامی آنان را برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش بخشیدم.

او ادامه داد : البته برای انجام این کار خیر من و تنها خواهر باقی مانده ام با هم تصمیم گرفتیم تا ضمن مشارکت در توسعه فضای آموزشی و بهبود تحصیلی کودکان و جوانان این مرز و بوم ، روح امواتمان را از ثواب این کار خوشنود گردانیم.

بریجانی گفت : با اهدای این مبلغ نیمی از هزینه ساخت یک مدرسه شش کلاسه در زمینی به وسعت 570 متر در منطقه ˈ کوچکسرا ˈ قائمشهر تامین شده و هم اکنون به نام برادرم مهندس ˈ میثم بریمانی ˈ در حال ساخت است.

وی ادامه فعالیت در ساخت فضاهای عام المنفعه را از برنامه های خود و خواهرش اعلام کرد و افزود : من و خواهرم اکنون نیز با پرداخت 150 میلیون ریال در ساخت مسجد روستای  کروا زادگاه پدر و مادرم مشارکت داریم.

مسوولان شهرستان قائمشهر از اقدام این دو بانوی جوان و خیر شهرستان با اهدای لوح ، قدردانی کردند.

شهرستان قائمشهر 42 خیر مدرسه ساز دارد که میانگین سن آنان حدود 48 سال است.