جشنواره تفریحات ساحلی و آبی فرصتی برای فعالسازی ظرفیت‌های دریایی چالوس

  مسعود زندی، مسئول شورای سیاستگزاری جشنواره_تفریحات‌_ساحلی‌_و‌_آبی_چالوس در تشریح چگونگی برپایی این جشنواره گفت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم جلساتی برای برنامه ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت در راستای جذب توریست و توسعه نشاط اجتماعی و تحول اقتصادی برگزار شد. مسعود زندی با بیان اینکه دریا و ساحل از جاذبه های توریستی و تفریحی شهر چالوس […]

3

 

مسعود زندی، مسئول شورای سیاستگزاری جشنواره_تفریحات‌_ساحلی‌_و‌_آبی_چالوس در تشریح چگونگی برپایی این جشنواره گفت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم جلساتی برای برنامه ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت در راستای جذب توریست و توسعه نشاط اجتماعی و تحول اقتصادی برگزار شد.

مسعود زندی با بیان اینکه دریا و ساحل از جاذبه های توریستی و تفریحی شهر چالوس محسوب می شوند افزود: به همین منظور و در راستای فعال سازی پتانسیل دریایی چالوس در کوتاه مدت تصمیم برآن شد که جشنواره ای تحت عنوان تفریحات ساحلی و آبی با محتوای ورزشی و فرهنگی در فصل تابستان در ساحل رادیو دریا برگزار شود.

وی ادامه داد: ابتدا جلساتی در کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر با ریاست اداره ورزش و جوانان و مدیرعامل جامعه ورزش که متولی و زحمتکشان این عرصه هستند برگزار و تصمیم برآن شد که شهرداری در راستای آماده سازی زیرساختهای ورزشی لازم با راهنمایی و نظارت فنی ورزشی اداره ورزش و جوانان فعالیت خود را در منطقه ساحل آغاز کند.

زندی افزود: در همین رابطه شورایی تحت عنوان شورای سیاستگزاری جشنواره با عضویت بنده، شهردار، مهدی ردایی عضو شورا، بهرام موسوی مدیر عامل جامعه ورزش، رییس اداره ورزش و جوانان، دکتر کلهر ریاست هیئت قایقرانی استان مازندران و نیما سلیمانی تشکیل شد.

نایب رئیس شورای شهر چالوس با بیان اینکه با لطف اعضای این شورا مسئولیت شورای سیاستگزاری به اینجانب محول شد، اظهارداشت: جلسه‌ای باحضور تنی چند از روسای هیئت های ورزشی، پرسنل شهرداری و اعضای شورای سیاستگزاری تشکیل و در نهایت کمیته هایی تحت عناوین پشتیبانی، عمرانی، فنی و تبلیغاتی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کردند. ابتدا طراحی لوگو، بنر و پوستر جهت اطلاع رسانی انجام شد.

زندی اظهار داشت: از آنجا که برخلاف تصور برخی، شهرداری هیچ گونه درآمد و بودجه ورزشی و حتی طبق قانون مجوز هزینه های ورزشی را ندارد، از ردیف بودجه خدمات اداری مبلغ پانصد میلیون ریال در بخش فرهنگی این جشنواره منظور شد. مابقی هزینه های مالی این جشنواره توسط جامعه ورزش شهرستان چالوس و کمکهای مسئولین استانی با پیگیری فرماندار شهرستان چالوس تامین شد.

مسئول شورای سیاستگزاری جشنواره ادامه داد: در مسیر اجرایی شدن جشنواره ایجاد زیر ساختها برعهده شهرداری و برگزاری مسابقات و مسائل فنی برعهده اداره ورزش و جوانان و جامعه ورزش شهرستان چالوس است.

وی با بیان اینکه در ابتدا هدف از برگزاری این جشنواره توسعه نشاط اجتماعی، فرهنگ ورزش و سلامتی و جذب توریست بود گفت: خوشبختانه با همت فرماندار عزیز، اتحاد، همدلی و همراهی تمامی مسئولین شهر و شهرستان را در این خصوص شاهدیم. به گونه ای که معاونت سیاسی استاندار از سایر شهرستانها نیز خواست که همانند چالوس این اقدامات را در برنامه کاری خود قرار دهند.

زندی افزود: به یاری خداوند متعال و باتوجه به لزوم همکاری تمامی ارگانها و سازمانهای شهرستان مانند نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، هلال احمر و … تا پایان جشنواره این همکاری و همراهی نمود بیشتری خواهد یافت. بدون شک در انجام هر کاری آن هم برای اولین بار امکان وجود اشتباهات سهوی وجود دارد، که از تمامی دوستان و شهروندان بزرگوار خواهشمندیم که با سعه‌صدر و دید مثبت با اصلاح اشتباهات در راستای بهبود برگزاری جشنواره یاری رسان ما باشند‌.

وی تاکید کرد: لازم می دانم از زحمات و همراهی معاونت محترم سیاسی استاندار مازندران، مدیران کل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد مازندران، سلیم بهرامی رییس هیئت ورزشهای همگانی استان، مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران، نماینده مردم شهرستانهای چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، جناب زندی فرماندار چالوس، شهردار و تمامی همکاران عزیزم در شورای اسلامی شهر، هیئت قایقرانی استان و تمامی بزرگوارانی که در این راستا ما را یاری نمودند تشکر و سپاس ویژه خود را اعلام نمایم.

زندی در پایان ضمن دعوت از کلیه اصحاب رسانه، از همکاری و همراهی خبرنگاران در انعکاس اخبار پیرامون جشنواره تقدیر بعمل آورد.شایان ذکر است: این جشنواره از چهارم مردادماه به مدت یک ماه در ساحل چالوس برگزار می شود.