جسد آزاده نامداری کالبدشکافی شد

 در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: گروهحقوقی قضاییاجتماعیتاریخ انتشار۰۸ فروردين ۱۴۰۰۱۱:۲۲کد خبر۷۷۰۹۰۲۲دانلود PDFنظر دادن مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار کرد: کار تشریح خانم نامداری به پایان رسیده اما باردار بودن وی را به صورت کامل تکذیب می‌کنم. مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت تشریح جسد آزاده نامداری اظهار […]

 در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گروهحقوقی قضاییاجتماعیتاریخ انتشار۰۸ فروردين ۱۴۰۰۱۱:۲۲کد خبر۷۷۰۹۰۲۲دانلود PDFنظر دادن

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار کرد: کار تشریح خانم نامداری به پایان رسیده اما باردار بودن وی را به صورت کامل تکذیب می‌کنم.

مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت تشریح جسد آزاده نامداری اظهار کرد: جسد خانم آزاده نامداری به سالن تشریح کهریزک رفته است.

فروزش ادامه داد: در حال حاضر تشریح خانم نامداری تمام شده است و ما کالبد گشایی را به اتمام رسانده ایم و نمونه‌های لازم را برداشته و به آزمایشگاه ارسال کرده ایم و از امروز کار آزمایشگاه شروع می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا آزاده نامداری باردار بوده است یا خیر اظهار کرد: بنده باردار بودن خانم نامداری را کاملاً تکذیب می‌کنم. بر اساس معاینه ظاهری و کالبدگشایی که توسط کارشناسان پزشکی قانونی انجام شد هیچ آثاری از بارداربودن به دست نیامد.

وی افزود: رحم و ضمائم رحم او در اندازه طبیعی و فاقد هرگونه محصول حاملگی بوده است.

فروزش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جراحتی روی بدن خانم نامداری دیده شده است یا نه بیان کرد: هیچ گونه آثار جراحت و ضرب و شتم در کالبد شکافی ظاهری دیده نشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری که از خانه خانم نامداری مقداری قرص کشف شده و آیا آن قرص‌ها نشانی بر خودکشی او بوده است گفت: این موارد باید پس از بررسی آزمایش‌ها مشخص شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره زمان اعلام نتایج کاربرد شکافی آزاده نامداری بیان کرد: این موضوع خارج از نوبت قرار گرفته و سعی می‌کنیم به صورت سریع‌تر کار خود را انجام دهیم و نتایج را در اختیار مرجع قضایی قرار دهیم اعلام نتیجه بستگی به نوع آزمایش‌ها دارد نمی‌توان زمان مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

فروزش تصریح کرد: ما احتمال هر موضوعی را می‌دهیم در بدو معاینه و کالبدگشایی هیچ گونه اظهار نظری درباره نوع ماده نمی‌دهیم آزمایش‌ها را انجام می‌دهیم تا بتوانیم به جواب سوالات برسیم و از همین راستا اظهار نظر درباره نوع ماده یا داروی مصرفی در حال حاضر زود است و باید ابتدا نتایج گرفته شود و سپس به مرجع قضایی اعلام کنیم آیا در نمونه‌ها دارو و مواد مخدر کشف شده است یا خیر در حال حاضر پیش از اعلام نتایج هیچ اظهار نظری نمی‌کنیم.