تولید صادراتمحور از الزامات تحقق شعار سال است
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی رعایت اصل برندینگ را هویت کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: اگر بر روی مارک و نماد کالا به درستی کار کنیم می توانیم با این اقدام کالای ایرانی را در بازار داخل و خارج رقابتپذیر کنیم. علیمحمد شاعری نامگذاری شعار امسال با عنوان “حمایت […]
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی رعایت اصل برندینگ را هویت کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: اگر بر روی مارک و نماد کالا به درستی کار کنیم می توانیم با این اقدام کالای ایرانی را در بازار داخل و خارج رقابتپذیر کنیم.
علیمحمد شاعری نامگذاری شعار امسال با عنوان “حمایت از کالای ایرانی” گفت: اگر خواهان حل مشکل اشتغال، تولید و اقتصاد در کشور هستیم باید از کالای ایرانی و شعاری که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است حمایت جدی کنیم.
وی افزود: باید سیاست راهبردی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، بیکاری و کاهش آسیبهای اجتماعی داشته باشیم.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حمایت از کالای ایرانی باید چندین اقدام مهم صورت گیرد، گفت: در گام نخست باید کالاهای تولیدی با نگاه صادرات محور باشد چرا که کالای ایرانی میتواند قابلیت صادرات داشته باشد و بر این اساس باید کیفیت لازم را داشته باشد و نسبت به کالای خارجی ارزانتر و قابل رقابت با کالای خارجی در بازار هدف باشد.
این مسؤول افزود: برای رقابتپذیری کالای ایرانی با کالای خارجی باید مشوقهای صادراتی در نظر گرفته شود و در قانون بودجه 97، یکهزار و 500 میلیارد تومان برای مشوقهای صادراتی در نظر گرفته شد تا دولت این مبلغ را برای صادرات کالای ایرانی بکار گیرد تا بتوانیم کالای ایرانی را در بازار جهانی عرضه کنیم.
شاعری با بیان اینکه تعرفه وارداتی یکی دیگر از مواردی است که باید برای حمایت از کالای ایرانی به آن توجه شود، بیان کرد: کالاهایی که تولید داخلی مشابه دارند باید افزایش تولید پیدا کند تا جلوی واردات بیرویه کالای خارجی گرفته شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره مبارزه با قاچاق کالا گفت: برخی آمارها حاکی از ورود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور است که اگر مبارزه با قاچاق کالا به درستی انجام شود نرخ بیکاری در کشور کاهش مییابد.نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، رعایت اصل نام تجاری هویت کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: اگر بر روی نماد کالا به درستی کار کنیم می توانیم با این اقدام کالای ایرانی را در بازار داخل و خارج رقابتپذیر کنیم.عضو مجمع نمایندگان مازندران اضافه کرد: به عنوان نمونه زعفران، برنج، پسته، فرش و خاویار ایرانی جز کالاهای بیرقیب است اما نباید تنها به این اقلام اکتفا کنیم بلکه باید بر روی کالاهای دیگر ایرانی هویتسازی داشته باشیم و کیفیت کالای ایرانی را به گونهای بهبود ببخشیم تا نیاز مشتریان جلب شود و به مشتریان اطمینان داده شود کالای ایرانی بادوام و مناسب است.
شاعری با تاکید بر اینکه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه ترویج و نهادینه شود تا کالای با کیفیت با قیمت مناسب در جامعه متقاضی داشته باشد، گفت: باید مصرف مردم متمرکز بر کالای با کیفیت ایرانی باشد و بر این اساس تولیدکننده هم با رغبت و انگیزه بیشتری اقدام به تولید با کیفیت کند.
وی به خدمات پس از فروش کالاها و محصولات ایرانی که به مردم تحویل داده میشود اشاره کرد و افزود: کالاهایی که در داخل کشور تولید میشود باید خدمات پس از فروش داشته باشد و اصل گارانتی را به خوبی رعایت کنند.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از شرکتهای دانش بنیان در تولید کالاها و خدمات ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: باید از خدمات فناورانه در بخشهای کشاورزی، خدمات و صنعت استفاده کنیم چرا که این امر هزینه را کاهش و بهرهوری را افزایش میدهد.
این عضو خانه ملت ادامه داد: باید روش سنتی تولید کالا آمیخته با شیوههای نوین و فنآوری جدید باشد تا بتوان کالای ایرانی با بستهبندی مناسب و کیفیت بالا تولید شود.
شاعری خاطرنشان کرد: اگر به تولید باکیفیت و رفع موانع تولید کالای ایرانی توجه داشته باشیم میتوانیم در بازار پرتلاطم امروز کالاهای ایرانی را عرضه کنیم.
به گزارش فارس، وی اضافه کرد: اگر خواهان ترویج هویت ایرانی و فرهنگ اسلامی هستیم باید توجه به کالای ایرانی را در اولویت اصلی کارهای خود قرار دهیم.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0