توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی و اصلی مازندران

بررسی آمار تصادفات و مطالعه بر روی علل اصلی حوادث جاده‌ای در مازندران نشان‌دهنده این است که سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ  از دلایل اصلی وقوع تصادفات فوتی و جرحی در مازندران است. به گزارش حرف آنلاین، محسن هاشمی ، رییس اداره  مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران […]

بررسی آمار تصادفات و مطالعه بر روی علل اصلی حوادث جاده‌ای در مازندران نشان‌دهنده این است که سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ  از دلایل اصلی وقوع تصادفات فوتی و جرحی در مازندران است.

به گزارش حرف آنلاین، محسن هاشمی ، رییس اداره  مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان این خبر گفت:این اداره کل  در راستای ارتقا ایمنی تردد در محورهای استان و برای کنترل سرعت غیر مجاز رانندگان و همچنین رفتارهای مخاطره‌آمیز آنان اقدام به نصب، راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی و اصلی استان کرده؛ به طوری‌که در سال 96 این سامانه‌ها از تعداد هشت سامانه به 56 سامانه افزایش پیدا کرده اند و در سال جاری نیز عملیات نصب و راه‌اندازی حدود 50 سامانه دیگر نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود:با تکمیل و بهره‌برداری کامل از این سامانه‌ها تمامی محورهای شریانی و اصلی و همچنین محورهای مواصلاتی مازندران به‌ویژه محورهای پرتصادفی چون محور هراز، ساری ـ کیاسر و محور ساری ـ دریا و بابل ـ بابلسر به این سامانه‌ها مجهز شده و امید آن می رود با بهره برداری از این سامانه ها شاهد کاهش تصادفات با شدت بالا باشیم.

رییس اداره مدیریت‌ راه‌های راهداری و  حمل و نقل جاده‌ای مازندران تصریح کرد: با استفاده از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل مختلف سعی بر نظارت مداوم و مستمر بر شرایط ترافیکی، جوی و حوادث و وقایع جاده‌ای داریم و تلاش می‌شود با ایجاد ارتباط بین نهادهای مسؤول در جاده و همچنین تحلیل و ارزیابی پارامترهای ترافیکی مانند میزان تردد، سطح سرویس، ساعات شلوغی و سرعت تردد در محورها سهولت و ایمنی تردد را افزایش دهیم.

در این زمینه تعداد 45 سامانه نظارت تصویری، 102 دستگاه ترددشمار برخط، دو دستگاه سامانه توزین درحال حرکت و دو دستگاه تابلوی ترافیک نما و … نیز بکار گرفته شده است.