توزیع شیر در مدارس منطقه چهاردانگه مازندران

حرف آنلاین: توزیع شیر در مدارس هر ساله با چالش‌هایی مواجه است که در سال‌جاری تلاش شد حاشیه توزیع شیر در استان کاهش پیدا کند. مسئولان آموزش و پرورش مازندران توزیع شیر در برخی مدارس استان را از هشتم آذر ماه آغاز کردند. توزیع شیر در مدارس مناطقی از مازندران نیز در ظاهر در برنامه […]

حرف آنلاین:

توزیع شیر در مدارس هر ساله با چالش‌هایی مواجه است که در سال‌جاری تلاش شد حاشیه توزیع شیر در استان کاهش پیدا کند.

مسئولان آموزش و پرورش مازندران توزیع شیر در برخی مدارس استان را از هشتم آذر ماه آغاز کردند. توزیع شیر در مدارس مناطقی از مازندران نیز در ظاهر در برنامه کاری مسئولان استان قرار گرفت.

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه از توزیع بیش از 70 هزار پاکت شیر در این مناطق خبر داد.

محمد شریعت‌نژاد هدف از اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش را ترویج فرهنگ استفاده از شیر در بین کودکان و نوجوانان، اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی، افزایش سلامتی، کاهش بیماری‌های قلبی و عرقی و پوکی استخوان بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان تغذیه، کمبود کلسیم و آهن و شیوع بالای بیماری‌های قلبی عروقی و افزایش مشکلات بیماری پوکی استخوان از پیامدهای الگوی تغذیه نامناسب است.

از بخش کجور نیز خبر می‌رسد که توزیع شیر در مدارس این منطقه از هفتم دی ماه با اختصاص دو هزار کارتن شیر آغاز شده بود.

محمدتقی عباسپور معاون آموزش و پرورش مازندران از توزیع 17 میلیون شیر پاکتی استیرلیزه و 10 میلیون شیر لیوانی ویژه دانش‌آموزان در سال‌جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: نخستین مرحله از توزیع شیر رایگان پاستوریزه در 11 شهرستان استان آغاز شد و در بقیه شهرستان‌ها و مناطق که باید از شیر استریل استفاده کنند، به‌زودی آغاز می‌شود.

مسئولان آموزش و پرورش در حالی توزیع شیر در مدارس را ضروری اعلام می‌کنند که دانش‌آموزان این مناطق به دلیل محرومیت نیاز به توجه بیشتر دارند و توزیع شیر در این منطقه 45 روز دیرتر از مناطق مرکزی استان توزیع شد و جالب‌تر اینکه در سنوات گذشته از توزیع شیر در این مناطق خبری نبود./فارس