توزیع «سبد کالا» جدید در آینده نزدیک

مدیر کل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه، ضمن ارائه توضیحات مزبور به اعلام جزئیات توزیع سبد جدید کالا پرداخت و گفت: همانطور که پیشتر وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اعلام کرده است  در آینده نزدیک  سبد جدید توزیع می‌شود و مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد، می‌توانند کالاهای خود را خریداری کنند. مریم […]

مدیر کل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه، ضمن ارائه توضیحات مزبور به اعلام جزئیات توزیع سبد جدید کالا پرداخت و گفت: همانطور که پیشتر وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اعلام کرده است  در آینده نزدیک  سبد جدید توزیع می‌شود و مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد، می‌توانند کالاهای خود را خریداری کنند.

مریم السادات میرمالک ثانی، افزود:‌ در سال ۹۶ سبد کالا در ماه رمضان توزیع شد و در ماه‌های آینده که البته زمان دقیق آن مشخص نیست سبدجدید داده می‌شود. در توزیع سبد قبلی ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم شناسایی شده این مبالغ به کارتشان واریز شد.

میرمالک ثانی در مورد نحوه دریافت این سبد گفت:‌ در پی مشکلات دوره قبل وزارت رفاه برای طرح جدید فرآیند الکترونیکی ایجاد کرد به این صورت که معادل  نقدی ارزش سبد به کارت یارانه سرپرست خانوار واریز می شود. سقف و کف این مبالغ از ۳۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است. بر این اساس برای خانوار تک‌نفره ۲۰ هزار تومان، دونفره ۶۰ هزار تومان، سه نفر به بالا به ازای هر نفر ۱۰ هزار تومان تا سقف ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: اطلاعات اسامی افراد تحت پوشش دو نهاد حمایتی به همراه کد ملی آنها در بانک رفاه ایرانیان کنترل می‌شود، این اسامی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال می‌شود و شماره حساب به همراه شماره یارانه و بعد خانوار را زمانی که دریافت می‌کنیم دوباره داده‌ها را کنترل می‌کنیم. در این فرآیند بسیار از همپوشانی‌ها رفع می‌شود.

میرمالک ثانی گفت: در گذشته افراد با ارسال کد ملی به  سامانه پیامکی مطلع می‌شدند  که آیا سبد به آنها تعلق گرفته است یا خیر و به چه میزان؟ اما اکنون سامانه مدیریتی طراحی کرده‌ایم که توسط مددکاران اداره کل بهزیستی و کمیته استان‌ها به همراه اداره کار استان‌ها وضعیت مدیریت می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به این ادارات در جریان اطلاعات این سبد قرار گیرند.