تعیین و تکلیف برندهای گردشگری در استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی درخصوص برندسازی برای گردشگری نیز گفت: برندسازی مسیر طولانی را طی کرده است و کار ساده‌ای نیست و با ملاحظات و نظرات مختلفی مواجه شده. بنابراین ما باید برای برندهای استانی تصمیم بگیریم.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمانی موحد در نشست خبری در خصوص تاثیر سیاست‌های آمریکا […]

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی درخصوص برندسازی برای گردشگری نیز گفت: برندسازی مسیر طولانی را طی کرده است و کار ساده‌ای نیست و با ملاحظات و نظرات مختلفی مواجه شده. بنابراین ما باید برای برندهای استانی تصمیم بگیریم.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمانی موحد در نشست خبری در خصوص تاثیر سیاست‌های آمریکا روی گردشگری ایران گفت: ما همیشه در شرایط سخت هم تمرین و هم تجربه داشتیم و این موارد اخیر هیچ حمایت بین‌المللی همراه ندارد و نمی‌تواند استمرار داشته باشد.وی افزود: سیاست‌های اخیر آمریکا نمی‌تواند استمرار داشته باشد و تجربه نشان می‌دهد که این سیاست‌ها به شکست خواهد انجامید. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: جریان گردشگری بین المللی ایران مسیر خودش را باز کرده است و نمی‌تواند با سیاست‌های نابخردانه تحت تاثیر قرار بگیرد؛ زیرا گردشگری یک جریان زنده است و با این نگاه‌های منجمدگرا تحت تاثیر قرار نمي‌گيرد.رحمانی موحد در بخش دیگری از سخنانش گفت: در خصوص وضعیت توریست‌های آمریکایی هم باید بگویم بحث صدور روادید و ویزا در حوزه کاری وزارت خارجه است و تصمیم این وزارتخانه برای مسابقات جهانی کشتی نیز اعمال شد.وی ادامه داد: ما همیشه هماهنگی خوبی با وزارت خارجه داشتیم و همیشه برای کمک به روند کاری آنها کمک کرده‌ایم و در سال 1392 دولت کمیته‌ای را برای روند صدور روادید گردشگران شکل داد. ما باید با توجه به این موارد بهترین تصمیم را بگیریم.معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یکی از هدف‌گذاری‌هایی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونت گردشگری این سازمان در خصوص توسعه صنعت گردشگری تعریف کرده، برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته است که امروزه جای خودش را دارد. به عبارتی رزمایش و همایش مقتدرانه‌ای برای نمایش همه ابعاد صنعت گردشگری کشور است. دوره دهم این همایش با شعار «ایران را متفاوت ببینید» برگزار می‌شود و با این شعار تمرکز ما بر روی متنوع کردن مشارکت بخش خصوصی و برندسازی نمایشگاه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.رحمانی موحد افزود: خوشبختانه نمایشگاه روشنگری و صنایع وابسته در دهمین دوره خود از نظر کمی و کیفی نسبت به سال‌های گذشته ارتقا پیدا کرده و در سالن 38 این نمایشگاه، استانها را به صورت منطقه‌ای معرفی خواهیم کرد.رحمانی موحد تصریح کرد: امروز من میتوانم این نوید را به شما بدهم که سیاست‌گذاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته بر روی ریل اصلی و تخصصی خودش قرار گرفته و با توجه به تجربه کشورهای دیگر باید این نمایشگاه را از سطح منطقه ای به سمت سطح بین المللی سوق بدهیم. وی ادامه داد: رویدادهای زیادی را در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته خواهیم داشت.معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در خصوص روند بازبینی و آسیب‌شناسی دوره‌های برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته نیز گفت: ما بعد از هر دوره برگزاری این نمایشگاه یک مسیر بازبینی و آسیب‌شناسی را طی می‌کنیم؛ البته بخش کمی این نمایشگاه در دست ما نیست زیرا محدودیت فضا داریم و این محدودیت فضا باعث می‌شود، نتوانیم به همه نیازها و تقاضاها پاسخ بدهیم.رحمانی موحد افزود: ما امسال در حوزه رویدادهای جانبی نمایشگاه رکورد داریم و این انتظاری است که سال‌های قبل از نمایشگاه داشتند، یعنی می‌گفتند نمایشگاه فقط برای نمایشگاه نباشد و مکانی برای تولید فکر برای صنعت گردشگری باشد تا بتواند به سطوح جهانی برسد.وی اظهار داشت: درخصوص برندسازی برای گردشگری نیز باید بگویم، برندسازی مسیر طولانی را طی کرده است و کار ساده‌ای نیست و با ملاحظات و نظرات مختلفی مواجه شده. بنابراین ما باید برای برندهای استانی تصمیم بگیریم البته این کار نیز در مراحل مطالعات نهایی قرار گرفته که ان شاء الله در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود. بنابراین پروسه گردشگری در حال انجام است.معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته را رمز حیات بخشی از شرکت‌های فعال در بخش خصوصی ایران دانست و گفت: در کل سیاستی ما در بحث بازاریابی، حمایت از نگاه‌ها و تلاش‌هایی است که به ساماندهی و توسعه صنعت گردشگری کمک می‌کند. در همین راستا هم اکنون در همه 31 استان کشور بسته‌های سفری را طراحی کرده‌ایم که در سال گذشته دو قسمت آنها رونمایی شد. امسال هم مجموعه‌شان آماده هستند. در کنار این امر نشست‌های تخصصی هم داشتیم که نتایج آن در اسفند ماه اعلام می‌شود.رحمانی موحد در خصوص بخش تبلیغات نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته نیز گفت: بیلبوردهای ما امسال 60 تا 70 درصد در سطح شهر رشد داشتند؛ یعنی در حال حاضر 9 بیلبورد فعال هستند. در خصوص پیام‌رسانی با پیامک نیز باید بگویم 500 هزار پیامک برای گیرندگان تخصصی و عمومی فعال شده است. توزیع پوسترها هم از امروز انجام شده است.وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص میزان بازدید از نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده٬ 235 هزار تا 245 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند. امسال نیز از میان 21 کشور شرکت کننده در نمایشگاه 12 کشور بازار هدف ما هستند.