تصویرها را به پهلوانان واقعی اهدا می‌کنم

فرهنگی_ نقاشی و هنرهای تجسمی در بین آثار هنری همواره از ماندگاری بیشتری برخودار بوده و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند، اما با دیجیتالی شدن فعالیت‌های هنری این روزها کمتر چشممان به یک قاب نقاشی زیبا خیره می‌ماند. تابلویی با محتوایی جذاب که بیانگر عشق و علاقه نگارنده باشد و به نوعی […]

فرهنگی_ نقاشی و هنرهای تجسمی در بین آثار هنری همواره از ماندگاری بیشتری برخودار بوده و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند، اما با دیجیتالی شدن فعالیت‌های هنری این روزها کمتر چشممان به یک قاب نقاشی زیبا خیره می‌ماند.

تابلویی با محتوایی جذاب که بیانگر عشق و علاقه نگارنده باشد و به نوعی با مخاطب سخن بگوید، گفته شده نقاشان هنری هر آنچه در ذهن دارند را با سبک و سیاق امروزی روی بوم نقاشی می‌آوردند.

می‌خواهیم از نقاشی‌های زیبایی سخن بگوییم که قهرمانان در آن خودنمایی می‌کنند، یک نقاش در یک شهر پرآوازه چهره دلاورمردان ملی شهرش را به تصویر کشیده و آن را تقدیم خود یا خانواده‌هایشان می‌کند .

این فعال در زمینه هنرهای تجسمی در پایتخت کشتی ایران با کشیدن تصاویر زیبایی از قهرمانان ملی آن را به خانواده‌های آنان تقدیم می‌کند، وی در تازه‌ترین کارها تصویری زیبا از شهید شاخص شهر خود نقاشی و از او به‌عنوان قهرمان شهر یاد کرده است‌.

نسیم خوش‌تراش متولد سال ۱۳۶۷ اهل جویبار، در گفت‌وگوی اختصاصی با حرف مازندران، اظهار می‌کند: حدود ۶ سالی است که در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت دارم، بنده بعد از اینکه تصاویر مدال‌آوران کشتی در مسابقات جهانی نروژ به‌خصوص حسن یزدانی را به تصویر کشیدم؛ کلیپی در مورد شهیدی مشاهده کردم که در آن آقای یزدانی بر سر مزارشان رفته بودند، از آنجا بود که با داستان زندگی این شهید والامقام آشنا شدم.

وی اضافه می‌کند: از رشادت‌ها و پهلوانی‌های “شهید حسن فقیهی جویباری” و اینکه پهلوانی را به‌معنای واقعی به تصویر کشیدند کردند شنیدم اینکه اگر مازندران الان مهد کشتی شده و جویبار پایتخت کشتی ایران و جهان است به‌خاطر زحماتی است که این شهدا کشیدند.

خوش تراش اعلام می‌کند: شهید فقیهی کشتی‌گیر و سرمربی تیم ملی کشتی بوده و مدال قهرمانی داشتند، همچنین باعث افتخار شهرمان بودند، موجب شد که بخوهام به نوعی با خلق این اثر نام این شهید والا مقام را زنده کنم.

این هنرمند با بیان اینکه برای کشیدن تصویر با تحقیق و بررسی وارد عمل شدم، یادآور شد: در تصویر سربند شهید مزین به نام علمیات و جام قهرمانی که شهید در زمان جنگ کسب کرده و در کنار آن مدال طلای “یا حسین (ع)” و همچنین تصویر پلاک و پوتین شهید از دل خاک را نقاشی کردم چرا که شهید فقیهی چندین سال مفقودالاثر بودند.

وی ضمن ابراز خرسندی تاکید می‌کند: درج این تصویر سعادتی بود که نصیبم شد، همچنین خوشحالم که توانستم این نقاشی را به خانواده شهید تقدیم کنم.اسوه و الگوی من در هنر استاد فرشچیان بزرگ است چرا که او با اهدای کارهای بزرگ خود آثار بی‌نظیری را خلق کرد.

خوش تراش یادآور می‌شود: در هفته گذشته نیز تصویر سردار “شهید عباسعلی علی‌زاده” تنها شهید مدافع حرم شهرستان جویبار را به تصویر کشیدم و در سالروز ولادت این شهید به دخترش تقدیم کردم، ما امنیت و آرامش این روزها را مدیون این سرداران و دلاوران شهید هستیم.

نقاش جوان جویباری تصریح می‌کند: اگر خدا بخواهد و عمری باقی باشد میخواهم این کارها را در سال جدید نیز ادامه بدهم، تاکنون پنج اثر به سبک سیاه قلم و نقاشی خلق و اهدا کردم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران تحصیل خود، می‌گوید: موضوع یک مسابقه نقاشی درمورد فداکاری و ایثار بود، من در آن شرکت کردم و به لطف خدا در همان زمان موفق به کسب مقام نخست شدم، از زمان کودکی عاشق هنر و نقاشی بودم و این موفقیت مایه دلگرمی شد.

خوش تراش ادامه میدهد: پدر همسرم از جانبازان جنگ تحمیلی هستند، از زمانی که با همسرم آشنا شدم، خاطرات زمان جنگ برای من زنده شد چرا که پدر همسرم با عکس ها و خاطراتی از زمان جنگ برام تعریف کردند که برایم جالب و زیبا بوده و هست.

گفتنی است؛ خانم خوش‌تراش نقاشی‌های مربوط به قهرمانان کشتی جویبار را به مدال‌آوران از جمله حسن یزدانی و کامران قاسمپور و غیره اهدا کرده و تصمیم دارد کارهای جدیدش را به شهدای مدافع سلامت اهدا کند.