تصویب مدیریت یکپارچه شهری حلقه مفقوده شهرداری‌ها

همایش امور شهری و روستایی مازندران با حضور وزیر کشور و استاندار مازندران ، معاون امور عمران و توسعه وزارت کشور ، نماینده مردم منطقه در خانه‌ملت و مدیران کل، شهرداران، بخشداران و دهیاران در هتل رامسر برگزار شد. به گزارش حرف، گلایه از بروکراسی پیچیده اداری در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی ، لزوم […]

photo_2019-02-11_10-24-49

همایش امور شهری و روستایی مازندران با حضور وزیر کشور و استاندار مازندران ، معاون امور عمران و توسعه وزارت کشور ، نماینده مردم منطقه در خانه‌ملت و مدیران کل، شهرداران، بخشداران و دهیاران در هتل رامسر برگزار شد.

به گزارش حرف، گلایه از بروکراسی پیچیده اداری در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی ، لزوم ایجاد سازمانی مستقل  جهت ساماندهی سواحل ، توجه ویژه دولت به شهرداری ها و دهیاری ها ،عزم جدی دولت برای حل مشکل پسماند مازندران ، تسریع در ابلاغ چارت سازمانی دهیاری ها ، تقویت تولید و اشتغال در روستاها و … از جمله  مسایل بیان شده توسط شهرداران و دهیاران ،در همایش شهری و روستایی استان مازندران در حضور وزیر کشور در هتل رامسر بود.

محمد زرودی شهردار تنکابن  در همایش شهری و روستایی مازندران در هتل بزرگ رامسر ضمن تبریک چهلمین بهار انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهرداری ها بار مسئولیت سنگینی را در کشور بدوش می کشند ، گفت : همه انتظارات در تمام بخش ها از شهرداران بوده و حلقه مفقوده شهرداری ها تصویب مدیریت یکپارچه شهری است .

وی افزود: چالش جدی شهرداری ها در انجام کارها ، بروکراسی های زائد اداری بوده که باید حذف آن  در جهت تسهیل امور شهرداری ها ، بطور جدی پیگیری شود.

شهردار تنکابن با اشاره  به مصوبه 263 مجلس شورای اسلامی مبنی بر 32 هزار میلیارد  ریال  به شهرداری ها از محل فروش درآمدهای نفتی ، اضافه کرد : امروز شهرداری های کشور به لحاظ اقتصادی از شرایط خوبی برخوردار نبوده و تسریع و پیگیری وزارت کشور می تواند کمک بسیار زیادی را به شهرداری ها بدهد.

زرودی اظهار داشت : توسعه و تقویت گردشگری شهری بعنوان یک اصل باید مد نظر مدیریت شهری قرار بگیرد زیرا توسعه  اگر بصورت پایدار  و متعادل محقق شود سبب اشتغال زایی و افزایش درآمد و به تبع آن افزایش رفاه در زندگی را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد. مدیر شهری تنکابن با اشاره به بهره گیری کشورهایی  چون ترکیه  از صنعت گردشگری و درآمد بسیار زیاد  آنها از این صنعت پولساز ، تصریح کرد : اما کشور ما هنوز در گیر و دار بروکراسی اداری گرفتار  است. ما اگر در حوزه ساحل اگر بخواهیم سرمایه گذاری را دعوت کنیم  باید از چندین دستگاه  اداری  استعلام بگیریم  و این فضا اجازه سرمایه گذاری امن را به سرمایه گذار نمی دهد.

وی  تدوین سند راهبردی را در توسعه شهر بسیار موثر دانست و بیان داشت : یکی از وجوهات این سند کتابچه اطلس سرمایه گذاری است که باید شهرداری ها در دستور کار خویش قرار دهند.