تشریح نواقص فرایند ورود به شوراها

سلیلی دبیر هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای مازندران با بیان اینکه پرونده مباحث مربوط به تایید صلاحیت‌ها عملا بسته و از دسترس استان خارج شد، اظهار کرد: امیدواریم یک قانونی بگذارند تا به‌جای موضوع هیات‌های اجرایی و نظارت برای نامزدها کنکور برگزار کنیم. وی افزود: متاسفانه طبق اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون […]

سلیلی دبیر هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای مازندران با بیان اینکه پرونده مباحث مربوط به تایید صلاحیت‌ها عملا بسته و از دسترس استان خارج شد، اظهار کرد: امیدواریم یک قانونی بگذارند تا به‌جای موضوع هیات‌های اجرایی و نظارت برای نامزدها کنکور برگزار کنیم.

وی افزود: متاسفانه طبق اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی و موضوع مهم شوراها در طی این ۲۲ سال در پنج دوره کارنامه موفقی نداشت، یکی از نواقص فرآیند ورود به شوراها است، انرژی فراوانی صرف حوزه توجه به مطالب قوانین مربوط به شوراها می‌شود، چون نماینده از فیلتر هیچ امتحان علمی‌ای در زمینه مدیریت شهری عبور نکرده است.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای مازندران یادآور شد: در روز انتخابات تمام تمرکز رسانه‌ها بر یاری کردن ما باشند، تا یک حرکت انقلابی را در روز اخذ رای انجام دهیم، تا با هرگونه آمار مربوط به خرید و فروش رای و مسائلی از این قبیل طبق قانون توسط نظارت عالی بر انتخابات شورای شهر و روستا برخورد شود.

این مسئول ادامه داد: این شورا نمایندگی کامل بر تایید صلاحیت صندوق‌ها را بر عهده دارد و می‌تواند بازوان هیات اجرایی باشید، به ازای هر ۱۵ صندوق هم یک بازرس داریم، برای هر ۸ صندوق نیز یک ناظر انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده خرید و فروش رای در فضای مجازی، تبلیغات آنلاین و مسائلی از این قبیل، اقدامات آغاز خواهد شد، یک بخش مخصوص رسانه‌ها نیاز است تا اخبار برای تایید صحت انتخابات را دریافت کنیم.

سلیلی با تاکید بر اینکه حق این است که ما به سخن مقام رهبری توجه کنیم، گفت: باید بدانیم که رای مردم حق الناس است، عده‌ای با تزویر و تبلیغات بسیار گسترده چهره شهر را غم‌انگیر کردند، باید مانعشان شویم.