نماینده مردم آمل در مجلس مطرح کرد:

تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی از طریق آزمون مهرآفرین

حرف آنلاین: نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، برگزاری آزمون مهرآفرین را صرفا برای تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی اعلام کرد.

رضا حاجی پور در مراسم بازگشایی مدارس در دبیرستان شیوا شهرستان آمل، با تاکید براینکه آزمون مهرآفرین برای معلمان حق التدریسی ردی ندارد، اظهار داشت: این طرح شامل 70 هزار معلم در سراسر کشور می شود و فقط برای دریافت کد استخدام است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در میان این 70 هزار نفر برخی از معلمان سابقه 20 ساله دارند، تصریح کرد: برگزاری آزمون راهکار قانونی برای تبدیل وضعیت است و سازمان امور استخدامی نیز در جریان امور قرار دارد.

 

رتبه بندی معلمان در حال انجام است

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی به کاهش وابستگی منابع آموزش و پرورش به درآمد نفتی اشاره کرد و اظهار داشت: میزان وابستگی مالی آموزش و پرورش به منابع نفتی از 70 درصد به 30 درصد رسیده که این امر در اجرای برنامه‌های تربیتی و آموزشی این نهاد تاثیر بسزایی دارد.

به گفته وی، براساس برنامه ریزی صورت گرفته، نیازهای مالی آموزش و پرورش از منابعی نظیر مالیات و ارزش افزوده تامین می شود تا این نهاد به وظایف خود با کمتری مشکلات با وجود تحریم ها عمل کند.

حاجی پور درباره قانون رتبه بندی معلمان نیز گفت که امر نیز با توجه به اینکه بودجه لازم برای آن پیش بینی شده در حال انجام است.