تا ۲۰ درصد اشغال سواحل مجاز است

حرف آنلاین: مازندران استاندار مازندران با اشاره به اینکه در استان تا ۲۰ درصد اشغال سواحل مجاز است گفت: بنادر، نیروهای نظامی، پایانه های نفتی و طرح سالم سازی در زمره این ۲۰ درصد قرار دارند. حسینی پور نوری در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق گفت: ۵ درصد از سواحل در اختیار بخش خصوصی است […]

حرف آنلاین: مازندران استاندار مازندران با اشاره به اینکه در استان تا ۲۰ درصد اشغال سواحل مجاز است گفت: بنادر، نیروهای نظامی، پایانه های نفتی و طرح سالم سازی در زمره این ۲۰ درصد قرار دارند.

حسینی پور نوری در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق گفت: ۵ درصد از سواحل در اختیار بخش خصوصی است اما ۴ درصد غیرمجاز است که در اختیار دولتی ها و مجموعه دستگاه های نظامی قرار داشت و تاکنون توانستیم از مجموع ۴ درصد، ۱۹ کیلومتر از سواحل استان را آزادسازی کنیم و بخش کمی باقی مانده است که امیدواریم طی روزهای باقیمانده کار را به نتیجه برسانیم.

حسینی پور اظهار کرد: آزاد سازی ساحل مقدمه ای برای هدف اصلی دولت است؛ مطابق بودجه ۱۴۰۱ دستگاه های دولتی مکلف هستند سرمایه های بدست آمده از محل فروش املاک ساحلی را برای پیشبرد پروژه های عمرانی اختصاص دهند که امیدواریم با دستور اکید رئیس جمهور شاهد تحقق این مهم در بودجه ۱۴۰۱ باشیم.

وی با بیان این که بیش از ۲۲۰ هکتار از بهترین نقاط ساحلی استان در اختیار دستگاه های دولتی است، افزود: با اجرای این قانون که مسئولیت اجرای آن را فرمانداران نیز می توانند به عهده گیرند با همکاری ۲ دستگاه وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه که عضو این کارگروه هستند امیدواریم این مهم محقق شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ارتباط مردم با ساحل قطع است که این اقدام رئیس جمهور کار مهمی است و مردم انتظار دارند از ساحل بهره ببرند و رئیس جمهور در راستای اشتغالزایی به عنوان اولویت کشور این بحث را مطرح کردند.

وی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «استانی که ساحل و جنگل دارد چرا باید بیکار داشته باشد» خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون استان های شمالی هیچ بهره ای از اقتصاد دریا نبردند بنابراین با دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی ساحل امیدواریم شاهد ایجاد اشتغال برای چندین هزار نفر از جوانان استان باشیم./ ایسنا