تاکسی هوایی در مازندران کاربردهای چندمنظوره دارد

حرف آنلاین:معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری و پشتیبانی های استاندار مازندران برای افتتاح خط پروازی تاکسی هوایی در این استان بی بدیل توصیف کرد و گفت : این طرح تنها در بخش مسافربری کاربرد ندارد بلکه در بخش های اقتصادی، گردشگری و امنیتی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. محمد محمدی بخش عصر جمعه […]

حرف آنلاین:معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری و پشتیبانی های استاندار مازندران برای افتتاح خط پروازی تاکسی هوایی در این استان بی بدیل توصیف کرد و گفت : این طرح تنها در بخش مسافربری کاربرد ندارد بلکه در بخش های اقتصادی، گردشگری و امنیتی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محمد محمدی بخش عصر جمعه در آیین افتتاح خط پروازی تاکسی هوایی مازندران در فرودگاه بین المللی شهدای ساری افزود: توسعه هوانوردی عمومی یکی از رویکردهای اساسی برای توسعه کشور است که با بازنگری های مهندسی ، افق های جدیدی را طی سال های آینده در این حوزه شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری و پشتیبانی های استاندار مازندران برای افتتاح خط پروازی تاکسی هوایی در این استان بی بدیل توصیف کرد و گفت : این طرح تنها در بخش مسافربری کاربرد ندارد بلکه در بخش های اقتصادی، گردشگری و امنیتی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: توسعه صادرات و واردات از طریق ناوگان هوایی و افزایش مسافرت های هوایی به عتبات عالیات از جمله برنامه هایی است که برای رونق فرودگاه های استان در دستور کار است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اعلام این که بزودی گواهی نامه بین المللی هوانوردی برای فرودگاه شهدای ساری اخذ خواهد شد ، گفت : با اخذ این مدرک روند توسعه ناوگان هوایی استان شتاب چشم گیری خواهد گرفت.

وی افزود : مدیران در حوزه راه و شهرسازی و دیگر حوزه های کاری دولت سیزدهم، تکلیف گرا و عمل گرا هستند و باید وعده ها در حوزه هوانوردی برای توسعه استان مازندران و سایر نقاط کشور باجدیت در گام اجرایی قرار گیرد.

خط پروازی تاکسی هوایی مازندران امروز جمعه همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن در فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری آغاز به کار کرد.

راه اندازی تاکسی هوایی یکی از وعده های سیدمحمود حسینی‌پور استاندار دولت سیزدهم در مازندران بود که با پیگیری های فشرده در سطح ملی و استانی در طول یک ماه محقق شده است.

در گام نخست یک فروند هواپیمای سبک و یک فروند بالگرد برای فعالیت در خط تاکسی هوایی مازندران در نظر گرفته شده است.

هواپیمای در نظر گرفته شده ۱۱ نفره است که بتازگی وارد کشور شده و به دلیل زمان‌ بر شدن انجام کارهای قانونی و اداری، این هواپیما به مراسم رونمایی امروز نرسیده است و به همین دلیل خط پروازی تا رسیدن این هواپیما با یک فروند هواپیمای ۶ نفره فعال خواهد بود.

بالگردی هم که برای این منظور به استان تحویل داده شده، جدا از ظرفیت پنج نفره کادر پروازی، دارای ۱۵ صندلی وی‌آی‌پی ویژه مسافران است. البته این بالگرد علاوه بر قابلیت عملکرد به عنوان تاکسی هوایی، دارای قابلیت‌های چندگانه‌ دیگر مانند به کارگیری برای رشته‌های متنوع چتربازی به خاطر داشتن درب عقب، استفاده در مهار آتش با توجه به دارا بودن سبد آب و همچنین به کارگیری در بخش امداد و نجات و اورژانس هوایی است.

مسیر پروازی این خط هوایی در زمان حاضر برای حد فاصل فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر است ولی برنامه این است که در آینده برای خط پروازی مازندران به گلستان و مازندران به گیلان نیز مورد استفاده قرار گیرد./ایرنا