بیمه اجتماعی دغدغه‌ جدی جمعیت روستایی در سیمرغ

فرماندار سیمرغ گفت: حدود 60 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند و بیمه اجتماعی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما برای جمعیت روستایی است. پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ عصر امروز با حضور مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. فرماندار شهرستان سیمرغ در […]

4

فرماندار سیمرغ گفت: حدود 60 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند و بیمه اجتماعی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما برای جمعیت روستایی است. پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ عصر امروز با حضور مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان سیمرغ در این جلسه با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: بنا به دستور مقام معظم رهبری 1.5میلیارد دلار از صندوق توسعه ارزی در اختیار دولت برای ایجاد توسعه اشتغال روستایی قرار گرفت که سهم مازندران در مرحله اول 166 میلیارد تومان بود.

مجتبی حبیب‌نژاد بابیان اینکه به‌منظور تثبیت جمعیت روستاها، کشاورزی و دامپروری بودن روستاها، توسعه موضوع امنیت غذایی و ایجاد فضای لازم در توسعه محصولات کشاورزی ضرورت دارد در این عرصه گام‌های مؤثرتری برداشته شود، تصریح کرد: سیاست دولت آغاز اشتغال‌زایی از روستاها بود.

وی ادامه داد: این موضوع در شهرستان عینیت پیداکرده و بیش از 80 درصد از منابع اعتباری ما به پروژه‌های مربوط به کشاورزی اختصاص‌یافته است که با توجه به سرانه‌ای که برای شهرستان تعریف‌شده بود این منابع در حال جذب است که انتظار داریم همه منابع جذب شود.به گزارش فارس، حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه بازرسی‌های قبل از پرداخت، حین پرداخت و بعد از پرداخت وام لازم است و این نظارت باید صورت گیرد، اظهار کرد: سال 85 تجربه تلخی را داشتیم و اهدافی که برای اشتغال مطرح‌ شده بود تحقق پیدا نکرد و اعتبارات و منابع در هدف‌های دیگری هزینه شد.

وی افزود: دولت حساسیت خاصی روی این موضوع دارد و با حساسیت پیگیر هستند که میزان خطا بسیار پایین است.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه حدود 60 درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند و تنها شهرستانی هستیم که نسبت جمعیت روستایی به شهری آن بیشتر است، تصریح کرد: بیمه اجتماعی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما برای جمعیت روستایی شهرستان است و لازم است کشاورزان و روستاییان شهرستان از مزایایی که دولت در نظر گرفته بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: دوسوم از منابع و هزینه‌هایی که بابت بیمه اجتماعی پرداخت می‌شود توسط دولت تأمین اعتبار شده و لازم است با توجه به فضایی که ایجادشده آن دسته از کشاورزانی که از هیچ‌گونه خدمات اجتماعی برخوردار نیستند از این فرصت استفاده کنند. حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه بسیج همگانی در شهرستان تشکیل‌ شده و همه تمام‌قد پای‌کار هستند، اظهار کرد: انتظار دارم دوستان کمک کنند تا به آن میزان سهم بری که شهرستان دارد برسیم و هیچ بیمه نشده‌ای در شهرستان نداشته باشیم.وی افزود: یکی از شهرستان‌هایی هستیم که نسبت به سنوات قبل رشد فزاینده‌ای را در این حوزه داشتیم و از حدود 300 بیمه‌شده در ابتدای سال 96 به بیش از 850 بیمه‌شده تا امروز رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته پروژه تجهیز و نوسازی هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان سیمرغ با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح شد و در سال جاری هم افتتاح پروژه تجهیز و نوسازی 550 هکتار از اراضی شهرستان را خواهیم داشت.