نمایندگان معلمان مطرح کردند؛

به کیفیت معلمان در رتبه بندی ها توجه شود

 معلمان می گویند باید به کیفیت معلمان در رتبه بندی توجه و  حقوق فرهنگیان متناسب با سایر کارمندان پرداخت شود.

حرف انلاین :  ششمین نشست خبری دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و نمایندگان معلمان و مدیران مدارس در سالن علاقه مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مریم رنگ‌آمیز طوسی نماینده فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش در این نشست گفت: فرهنگیان به قانون رتبه بندی معلمان بیشتر از جنبه افزایش حقوق نگاه می‌کنند زیرا ۱۰ سال حقوق معلمان عقب افتاده بود. معلمان در ابتدا می‌خواهند قانون خدمات کشوری و همسان سازی حقوق اجرا شود. معلمان می‌خواهند در ابتدا حقوق فرهنگیان متناسب با سایر کارمندان پرداخت شود و پس از آن به کیفیت معلمان در رتبه بندی ها توجه شود.این نماینده فرهنگیان ادامه داد: متأسفانه بودجه کمی برای اجرای رتبه بندی اختصاص داده شده و همه فرهنگیان قرار است در رتبه یک قرار گیرند. در حالی که معلمان می‌خواهند سوابق آنها در رتبه بندی اعمال شود.

سیاست‌گذاران این است که همواره به کف مدارس برای قانون نویسی توجه کنند

حبیب‌الله گودرزی از استان اصفهان که دیگر نماینده فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش است؛ در این نشست با بیان اینکه از آذرماه ۱۳۹۸ و اولین حضور نمایندگان در شورای عالی آموزش و پرورش همواره مدافع حقوق معلمان بودیم، تصریح کرد: در این سال‌ها فرهنگیان همواره دغدغه رتبه بندی را داشتند. توصیه من به قانون نویسان و سیاست‌گذاران این است که همواره به کف مدارس برای قانون نویسی توجه کنند. هدف ما همواره توجه به خواست‌های معلمان بدون سیاسی کاری بوده است. آئین نامه اجرایی مدارس و آئین نامه مهارت آموزی از جمله مواردی است که با تلاش‌های نمایندگان فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب شورا رسیده است.

جواد نوبختی نماینده فرهنگیان از استان آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به تجمعات اخیر فرهنگیان گفت: در خصوص تجمعات و مطالبه گری اخیر فرهنگیان به وزیر هشدار داده بودیم در صورت بی توجهی به مطالبات، تجمعات بیشتر خواهد شد. آئین نامه‌ای به تصویب رسید که متأسفانه ما اصلاً دخالتی در طراحی آن نداشتیم. همواره سند تحول را مقدس دانستیم در حالی که این سند از بدو تولد خوب طراحی نشد و بودجه کافی برای آن در نظر گرفته نشد. ۹۷ درصد خرج حقوق معلمان شده و تنها ۳ درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش به اجرای سند اختصاص داده شده است.وی افزود: معلمان در حال حاضر هیچ گونه آشنایی با زیر نظام‌ها و ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت ندارند. ما خواسته‌های معلمان و کف مدارس را به شورای عالی آموزش و پرورش منتقل کردیم.

مشکل فرهنگیان یک بار برای همیشه باید حل شود

مریم طوسی نماینده فرهنگیان با بیان اینکه دو جلسه با رئیس جمهور محترم داشتیم، تأکید کرد: به جناب آقای رئیسی مشکلات فرهنگیان را گفته ایم. در جلسه اول رئیس جمهور به صراحت اعلام کردند مشکل فرهنگیان یک بار برای همیشه باید حل شود که این امر محقق نشده است.وی با بیان اینکه ما خواسته‌های معلمان را نزد رئیس جمهور مطرح کرده ایم، تصریح کرد: گروهی متشکل از ۱۶۲ نفر از فرهنگیان به نمایندگی از معلمان سراسر کشور، موضوعات و خواسته‌های فرهنگیان را گردآوری می‌کنند که توسط ما سه نفر در شورا مطرح می‌شود. فرهنگیان بدانند خواسته‌ها و مطالباتشان در شورا مطرح و پیگیری می‌شود.