بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستایی “شیخ گلی ” قائمشهر

در  ششمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر مجتمع آبرسانی روستایی شیخ گلی شهرستان قائمشهر با بهره مندی اهالی 4 روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 1874 نفر با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد. به گزارش اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب […]

در  ششمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر مجتمع آبرسانی روستایی شیخ گلی شهرستان قائمشهر با بهره مندی اهالی 4 روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 1874 نفر با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛ مجتمع آبرسانی روستایی شیخ گلی شهرستان قائمشهر با حضور محمد اسلامی استاندار مازندران، مجید عبدالهی مدیر عامل شرکت آبفار استان، محمدی فرماندار شهرستان قائمشهر و جمعی از مدیران و مردم منطقه به بهره برداری  رسید.

در آیین افتتاح این پروژه،  عبدالهی ضمن تبریک دهه مبارک فجر حجم کارهای انجام شده و  عملیات اجرایی آبرسانی روستایی در سطح استان طی دو سال اخیر را به اندازه 4 سال اعلام کرد و گفت: 359 روستا با 238 هزار نفر جمعیت در سراسر استان در دو سال گذشته  از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند و برای بهره برداری از این پروژه ها 491 کیلومتر خط انتقال،1210 کیلومتر شبکه توزیع،احداث مخازن ذخیره به حجم  30 هزار متر مکعب ،همچنین راه اندازی  92 واحد ایستگاه پمپاژ،حفر و تجهیز 48 حلقه چاه و بهسازی 44 دهنه بهسازی چشمه با صرف اعتباری بالغ بر 132 میلیارد تومان اجرا شد.

وی با اشاره به افتتاح 5 پروژه آبرسانی روستایی در دهه فجر امسال افزود: 3 پروژه از این پروژه ها آبرسانی ،یک پروژه ارتقای تصفیه خانه و یک پروژه  تصفیه  فاضلاب بوده است که با صرف اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال به اتمام رسید.

در ادامه استاندار مازندران ضمن قدردانی از اقدامات جهادی  عبدالهی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و  زمانی مدیر امور آبفار شهرستان قائمشهر و سیمرغ گفت: شما با اقدامات جهادی توانستید بحث آبرسانی که دغدغه اساسی ما و مردم است را رفع کنید و این کار برای ما بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر تمرکز زدایی مدیریتی و به کارگیری ظرفیت مدیران در شهرستانها اظهار داشت: معتقدم مدیران شهرستانها باید از اختیارات بیشتری برخوردار شوند تا بتوانند پیوند خود را با مردم که بستر توسعه هستند مستحکمتر کنند  لذا هرچه قدر مدیریت فراگیرتر باشد مشارکت مردم که نیاز ماست بیشتر خواهد شد.

محمد اسلامی ضمن توصیه به مردم در رعایت الگوی مصرف بهینه آب از مسوولان آبفار نیز خواست پروژه های فاضلاب روستایی را گسترش دهند  تا محیط ، مردم و جامعه سالمی داشته باشیم.

در حاشیه مراسم  زمانی مدیر امور آبفار قائمشهر و سیمرغ حجم عملیات مجتمع آبرسانی روستایی شیخ گلی را شامل حفر یک حلقه چاه عمیق،احداث دو باب مخازن ذخیره به حجم 600 متر مکعب،تجهیز یک واحد ایستگاه پمپاژ،احداث اتاقک دیزل ژنراتور و لوله گذاری شبکه توزیع به طول 27 کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر 25474 میلیون ریال خبر داد.

وی افزود:با بهره برداری از این مجتمع آبرسانی روستایی 4 روستای شیخ گلی،طارسیکلا،کاردگرخطیر و شامیکلا با جمعیتی بالغ بر 612 خانوار و 1874 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.