بهره برداری از بیش از 330 میلیارد ریال پروژه عمرانی دهه فجر در آمل

آمل-خبرنگار حرف:سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در جمع خبرنگاران با گرامیداشت مناسبت های بهمن ماه به ویژه حماسه اسلامی شش بهمن آمل و ایام الله دهه فجر، در حماسه اسلامی ششم بهمن آمل که مردم آمل جانانه حماسه آفریدند، جای سپاسگذاری دارد، حماسه ششم بهمن شناسنامه آمل است و هر […]

آمل-خبرنگار حرف:سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در جمع خبرنگاران با گرامیداشت مناسبت های بهمن ماه به ویژه حماسه اسلامی شش بهمن آمل و ایام الله دهه فجر، در حماسه اسلامی ششم بهمن آمل که مردم آمل جانانه حماسه آفریدند، جای سپاسگذاری دارد، حماسه ششم بهمن شناسنامه آمل است و هر شهری دارای یک شناسنامه است اما این ایثار و از خود گذشتگی زمانی که وارد وصیت نامه سیاسی عبادی امام راحل شد ارزشی دو چندان پیدا کرد. این لیاقت مردم آمل است که به برکت خون شهداء این افتخار را در کارنامه خود دارند. آمل تنها شهری است که در وصیت نامه سیاسی و الهی حضرت امام (ره) نام آن به نیکی یاد شد.

وی افزود: در بحث برگزاری مراسم حماسه اسلامی ششم بهمن و برنامه های این هفته که چندین برنامه اجرا شد و جا دارد از همه برگزار کنندگان این مراسم و دست اندرکاران آن و خصوصاً شما برادران و خواهران اصحاب رسانه که جهت شناساندن این واقعه با قلم خود خیلی خوب اطلاع رسانی کرده و با مصاحبه هایی که پخش کردید شما نیز حماسه آفریدید تقدیر و تشکر می کنم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: در کشور بعد از انقلاب اسلامی این همه خدماتی که به مردم توسط مدیران و خدمتگزاران به نظام عرضه شد  وظیفه ما و شما است که عملکرد دولت در طول این مدت را به مردم منتقل کنیم تا مردم به نظام و جمهوری اسلامی امیدوارباشند.

سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار آمل گفت: دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است؛در طول سال های خدمات بسیاری از سوی نظام اسلامی در ایران انجام شد اما دشمن تلاش می کند آن را ناکارآمدنشان دهد در حالی که باید عملکرد مثبت نظام را به مردم معرفی کنیم.

وی در ادامه اظهارکرد: نظام جمهوری اسلامی در سایه ولایت و رهبری امنیت پایدار وجود دارد و هزینه ها و شهدایی که در مرزهای سوریه، یمن وعراق داده ایم برای این امنیت و پایدار ماندن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

رسولی در قسمتی از سخنان خود گفت: در طول خدمت 30 ساله در این مجموعه و در طول 4 سال و اندی حضور دولت روحانی خدمات بسیاری انجام شده است. انتظار دارم مدیران عملکردهای خود و شهرستان را به مردم بازگو کنند تا میزان امیدواری مردم به این نظام افزایش یافته و روحیه خوبی در میان ملت ایجاد شود.

معاون استاندار در رابطه با عملکرد 4 ساله دولت روحانی در این ایام گفت: اقدامات خیلی خوبی به برکت همدلی و در سایه وحدت در شهرستان به کمک همه همکاران ـ رؤسای ادارات ـ ائمه جمعه و پیگیری های صادقانه دکتر یوسفیان نماینده شهرستان و اراده خوب مدیران کل استانی و پیگیری های مجدانه و رهنمودهای استاندار صورت گرفته است.

وی افزود: در دهه مبارک فجر سال 1396،  76 برنامه تدارک دیده شده است، در این 76 برنامه 64 پروژه عمرانی به بهره برداری می رسد و برنامه هایی در رابطه با جشنواره های اجتماعی، علمی، فرهنگی و در کنار آن جشن انقلاب تدارک دیده شده است.

سید جعفر رسولی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل در رابطه با پروژه های عمرانی که در دهه فجر به بهره برداری می رسند، گفت: در دهه مبارک فجر امسال 64 پروژه عمرانی به بهره برداری می رسد که 330 میلیارد و 747 میلیون ریال برای آن هزینه شده است، در مجموع در 33 هزار و 84 خانوار در سطح 142 روستا از شهرستان آمل و چند شهر آمل امام زاده عبدالله، رینه و دابودشت از این پروژه ها بهره مند می شوند.

معاون استاندار مازندران درباره تعداد پروژه های عمرانی گفت: برق رسانی 11 پروژه، گازرسانی دو پروژه، طرح هادی چهار پروژه، زیرسازی آسفالت هفت پروژه، آسفالت معابر چهار پروژه، آب آشامیدنی سه پروژه، آب زراعی یک پروژه، فضای ورزشی یک پروژه، نمازخانه دو پروژه، ساختمان اداری دو پروژه، احداث پارک شهری سه پروژه، احداث پارک روستایی سه پروژه، مرمت ساختمان محیط بانی یک پروژه، واحد خدماتی درمانی 10 پروژه، سیستم دوربین مداربسته دو پروژه، احداث پل سه پروژه، احداث ساختمان دهیاری سه پروژه، سنگ فرش معابر دو پروژه، احداث خانه دومعلول یک پروژه، احداث خانه کودکان یک پروژه، واحد کارگاهی یک پروژه، خدمات آموزشی و مهد کودک چهار پروژه در این ایام به بهره برداری می رسد.

این مسئول در ادامه افزود: 18 واحد تولیدی و خدماتی در مجموع با 781 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی با دریافت 216 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره برداری می رسد.

معاون استاندار و فرماندار آمل در ارتباط با بحث اشتغالزایی افزود: باتوجه به سامانه کارا متقاضیان جهت دریافت تسهیلات وام خوداشتغالی و اشتغالزایی می توانند با ثبت نام در این سامانه بعد از گرفتن تأیید و ثبت نام به فرمانداری مراجعه کنند و فرمانداری با معرفی آنها به بانک های مربوطه در اسرع وقت از این فرصت استفاده می کند.

وی در ادامه در مورد تعداد اشتغالزایی در واحدهای تولیدی گفت: در مجموعه 18 واحد تولیدی 157 نفر اشتغالزایی صورت گرفته و مبلغ 330 میلیارد و 747 میلیون ریال هزینه شده است.

این مقام مسئول در رابطه با پروژه هایی که از هفته دولت تا  پایان سال 96 به بهره برداری می رسد، گفت: تعداد 139 پروژه با اعتباری به مبلغ 858 میلیارد ریال ( 85 میلیارد تومان ) در نظر گرفته شده است و در طول تقریباً 5 سال خدمت دولت روحانی از سال 1392 تا پایان سال 1396 تعداد 748 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 6627 میلیارد ریال اعتبار صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: از سال 92 آبرسانی روستایی 135 روستا، برق رسانی و تقویت برق 159 روستا و چند شهر، گازرسانی به 81 روستا و شهر رینه، زیرسازی و آسفالت و راه های روستایی 141 روستا، اجرای طرح هادی 29 روستا، احداث خانه های بهداشت روستایی 38 پروژه در 79 روستا، احداث ساختمان دهیاری 27 روستا، چهاربانده کردن محور هراز با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان، احداث و تجهیز بیمارستان 160 تختخوابی 65 میلیارد تومان و بیمارستان وانا، پروژه سد هزار که حدود 24 هزار خانوار در بخش کشاورزی از آن بهره مند می شود و 140 هزار هکتار از زمین های کشاورزی در سطح چند شهر و 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آمل از آب پشت سد بهره مند می شود. تعدادی از پروژه هایی است که در سطح شهرستان آمل به اتمام رسیده و مردم از این پروژه ها بهره مند شده اند از نمونه خدماتی است که در طول نزدیک به پنج سال دولت روحانی صورت گرفته است.