معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد:

بسته شدن پرونده زباله‌سوزها تا پایان سال؛ دستاورد مهم سفر رئیس جمهور به مازندران

حرف آنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: در راستای عمل به دستورات رئیس جمهور در سفر به مازندران کارخانه زباله‌سوز نوشهر تا ۲ ماه آینده و زباله‌سوز ساری تا پایان سال با ظرفیت روزانه ۵۰۰ تن افتتاح می‌شوند.

رضا علیخانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، درباره آخرین وضعیت پروژه زباله‌سوز در مازندران، اظهار کرد: پیرو دستور صادره از سفر رئیس جمهور به مازندران، کارخانه زباله‌سوز نوشهر تا ۲ ماه آینده و زباله‌سوز ساری تا پایان سال با ظرفیت روزانه ۵۰۰ تن افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به تولید روزانه ۴ هزار تن زباله در حالت عادی در استان و ۶ هزار تن در ایام تعطیل و ۱۲ هزار تن در تابستان، از وجود ۲۷ نقطه اصلی دپوی زباله در استان خبر داد و افزود: متأسفانه شیرابه‌های ناشی از آن به سمت رودخانه‌ها سرازیر شده و مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که باید بر همیشه حل شود.

علیخانی از احداث عمارت زباله در بالادست پروژه مهم سد هراز که ظرفیت مناسبی برای حل مشکل تأمین آب چند شهرستان است اظهار تاسف و تصریح کرد: در این راستا طی مشورت با اساتید دانشگاهی در داخل و خارج به‌دنبال راهکاری مناسب بدای جلوگیری از ورود و نفوذ شیرابه زباله به سد هراز بهویژه با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: هدف مهم دیگر محرومیت‌زدایی است که در این راستا بازدید از ۹۶ روستای استان باهدف رفع مشکلات انجام شد.

این مسئول با اشاره به بحث تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان گفت: در این خصوص تکمیل کمربندی‌های نیمه تمام استان با پیگیری‌های مکرر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دستور کار قرار دارد، همچنین در صورت تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان شاهد اتفاقات مهمی در حوزه‌ی عمرانی در استان خواهیم بود.

وی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی در مازندران نیز گفت: کمبود زمین از جمله چالش‌های پیش رو در طرح نهضت ملی مسکن بوده بوده با چنگ و دندان در حال تأمین زمین هستیم.

علیخانی در ادامه فقدان صنایع مادر را از مشکلات در حوزه شهرداری‌ها برای کسب درآمد بیشتر دانست و افزود: هدررفت ۸۸ درصد از آبهای سطحی که سهم ۷۵ درصد از آب‌های استان را تشکیل داده و مابقی زیرزمینی است، معضلی شده، البته ۱۲ درصد از طریق آب بندان‌ها و سر دهانه‌ها بهصورت غیرعلمی هدایت می‌شوند بنابراین تنها ۶ درصد از آب‌های سطحی بهره‌برداری می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران همچنین به وجود هزار و ۷۰۰ چاخ اب شرب در مازندران اشاره کرد و داشتن برنامه راهبردی را لازمه مشکل آب‌های سطحی دانست و اذعان داشت: در پنج ماه اخیر توجه به آب و راه روستایی و ایجاد طرح‌ها و جاذبه‌های گردشگری در چند نقطه از سواحل از جمله برنامه‌های مهم ما بوده و هست.