بسته خبری پلیس مازندران| از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تا دستگیری سارق کابل برق

حرف آنلاین: فرمانده انتظامي استان مازندران از آزادسازی 16هزار و400 متر مربع از اراضی بافت کشاورزی به ارزش 450 میلیارد ریال که در آن ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته بود، خبر داد.

سردار مرتضی میرزایی در تشريح اين خبر گفت: یکی از ماموریت های مهم و مستمر این فرماندهی، اجرای احکام مربوط به ساخت و سازهای غیرمجازی که افراد سودجو با ساخت بنا و ویلا در زمین های کشاورزی بدون مجوز قانونی اقدام می کنند، می باشد.

وی افزود: قلع و قمع و تخریب 6 مورد دیوارکشی تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در 16 هزار و400 مترمربع از اراضی روستاهای اطراف شهرستان محمودآباد که توسط افراد سودجو و به صورت غیرمجاز در قالب ساختمان، بنا سازی و دیوار کشی احداث شده بود با حکم مقام قضائی تخریب شد.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره معرفی 3 متهم این پرونده به مراجع قضائی، تصریح کرد: ارزش ریالی این زمین ها بنا بر اعلام کارشناسان بالغ بر450 میلیارد ریال بوده و این تخریب با حضور دستگاه های متولی از جمله اداره جهاد کشاورزی، بخشداری و با حضور مقتدرانه پلیس بدون هیچ گونه رخدادی به اتمام رسید.

اجرای مرحله چهارم طرح عملیاتی ظفر در مازندران 

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای مرحله چهارم طرح عملیاتی ظفر در راستای ارتقای نظم، امنیت و آرامش عمومی در سطح استان خبر داد.

سرهنگ “سید موسی حسینی” با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، چهارمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری 130 تیم عملیاتی و به طور همزمان در شهرستان های “ساری، میاندورود ، قائم شهر، فریدونکنار، چالوس و رامسر” به مرحله اجرا در آمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به مرحله اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح 31 قاچاقچی و عامل افیونی به همراه 77 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 19 کیلو و 462 گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.

سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 57 سارق مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی و همچنین 8 دستگاه موتورسیکلت  و 3 دستگاه خودروی سرقتی از مخفیگاه سارقان کشف شد.

حسینی به کشف 15 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: 42 خودرو و 19 موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف شد.

وی از دستگیری 98 متهم تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا بیش از 5 میلیارد و 320 میلیون ریال کالای قاچاق از قاچاقچیان کالا کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری 12 اراذل و اوباش در این عملیات از ادامه این طرح در استان خبر داد.

توقیف 5 دستگاه موتور چهارچرخ در نور

فرمانده انتظامی “نور” از توقیف 5 دستگاه موتور چهارچرخ قاچاق به ارزش30 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی اکبر قلی پور” در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور برخورد باقاچاق کالا، طرح عملیاتی برخورد با قاچاق کالا در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان “نور”، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان به همراه کارشناس صنعت و معدن، 5دستگاه موتور چهارچرخ قاچاق را در این شهرستان شناسایی و با هماهنگی فضائی آنها را توقیف کردند.

سرهنگ قلی پور، ارزش این موتور چهار چرخ ها را برابر نظر کارشناسان بالغ بر30 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: کالای قاچاق به پارکینگ انتقال و در این راستا پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

سارق سیم و کابل برق در نور دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: ماموران پلیس آگاهی، سارق سیم و کابل برق را در نور دستگیر کردند.

سرهنگ “علی اکبر قلی پور” گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی سرقت های مکرر سیم برق و تجهیزات نیرو، موضوع رادر دست بررسی قرار دادند.

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از تحقیقات لازم فرد سارق سابقه داری را شناسایی  و دستگیر کردند که پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری سیم و کابل سرقتی نیز کشف شد، یادآور شد: متهم در بازجویی فنی به 10مورد سرقت سیم وکابل برق اعتراف کرد.

سرهنگ  قلی پور در پايان ضمن اشاره به اينکه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.