بسته خبری پلیس مازندران|از خلع ید ۲۲۷ هکتاری تا دستگیری سارقان منزل

حرف آنلاین: رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از خلع ید 227 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در ده ماه گذشته توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد.  سرهنگ سید محسن جعفری درگفت‌وگویی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت و جوامع محلی، 1880 استر هیزم و 251 مترمکعب چوب […]

حرف آنلاین: رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از خلع ید 227 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در ده ماه گذشته توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد. 

سرهنگ سید محسن جعفری درگفت‌وگویی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت و جوامع محلی، 1880 استر هیزم و 251 مترمکعب چوب آلات 5 هزار و 600 شاخه چلم در 10 ماه گذشته کشف شد.

وی با اشاره به اقدامات موثر انجام شده تصريح کرد: در این مدت با تشکيل 3 هزار و340 فقره پرونده و دستگيري 864 نفر، همچنين توقيف و ضبط 848 دستگاه وسایل نقلیه و تجهیزات، مبارزه با قاچاق منابع طبیعی محقق شده است.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران همچنین از رها سازی 227 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: در10ماه گذشته ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همکاری ماموران انتظامی و ادارات کشاورزی و صمت، زمین ها را از چنگ زمین خواران خلع ید کردند.

سرهنگ جعفری با اشاره به دريافت 1297 فقره گزارش مردمي از همکاری و تعامل خوب مردم در جهت برخورد با متجاوزان و صیانت و حفاظت از منابع ملی تقدیر کرد.

*سارق شب گرد در دام پلیس میاندورود 

فرمانده انتظامی میاندورود از دستگیری سارق سیم برق مزارع در حین سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید باقری با تاکید بر اینکه همکاری همه جانبه و به موقع مردم با پلیس را از جمله عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرایم برشمرد و اظهار داشت: برخورد قاطع با متخلفان، مجرمان و اقدامات كنترلي، محیط را برای فعالیت‌هاي مجرمانه ناامن می‌کند.

وی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی، مزارع و سیم کابل مخابرات در شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی میاندورود تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با گشت زنی هدفمند، یک سارق که در نیمه های شب در حین سرقت سیم برق از مزارع بود را با یکدستگاه خودروی سواری پژو شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ باقری ادامه داد: ماموران با هماهنگی قضائی در بازدید از خودروی متهم، مقادیری سیم و کابل مخابرات و قیچی و الات جرم را کشف کردند.
وی اظهار داشت: سارق 45 ساله در تحقيقات به عمل آمده به 6 فقره سرقت اماکن خصوصی و کابل مخابراتی با این روش اعتراف کردکه با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پايان با اعلام اینکه وقوع سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت مي‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد خاطرنشان كرد: پليس براي تامين امنيت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند و شهروندان موارد مشکوک را به پلیس110 اعلام نمایند.

*کشف20 کیلو تریاک از 3 قاچاقچی مواد مخدر 

فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری 3 قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر و کشف 20 کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر گفت: در پي اطلاعات واصله مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر، موضوع به بصورت ويژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاع از این موضوع با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي، مخفیگاه متهمان را در یکی از محله های این شهرستان شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی آن را مورد بازرسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به دستگیری متهمان تصریح کرد: در این عملیات20کیلو تریاک، 3 حقه وافور و یک دستگاه توزین دیجیتال کشف و متهمان دستگیر شده نیز به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

*دستگيري سارق قطعات داخل خودرو با 13 فقره سرقت 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارق داخل خودرو با 13فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ محمد زمان شالیکار، گفت: در پی وقوع سرقت هاي متعدد داخل خودرو در سطح شهر بابل، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي تصريح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 11 با تلاش شبانه روزي، سارق را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگیر کردند.

سرهنگ شالیکار با اشاره به اینکه متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به 13 فقره قطعات داخل خودرو  در محدوده شهر بابل اعتراف کرد، اظهار داشت:متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و موضوع در دست بررسی است.

*کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

فرمانده انتظامی ساری از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق پس از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان خبر داد. 

سرهنگ عبدالله حسن زاده با اعلام اين خبر افزود: ماموران انتظامی بخش انتظامی پشتکوه در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق چوب،گشت زنی در محورهای جنگلی و کنترل خودروهای باری را در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی یک دستگاه خودروی نیسان خبر داد و تصریح کرد: ماموران انتظامی خودروی نیسان را پس از شناسایی متوقف و در بازرسی دقیق از خودروهای توقیفی3تن انواع چوب های قاچاق را که به صورت غیر مجاز از جنگل های اطراف برداشت شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان دستگیری یک قاچاقچی چوب در این اقدام پلیسی، خاطرنشان کرد: چوب های جنگلی کشف شده به اداره منابع طبیعی تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

*دستبند قانون بر دستان سارقان مزارع کشاورزی در تنکابن 

فرمانده انتظامي تنکابن از دستگيري 3 سارق حرفه ای و کشف 16 فقره سرقت مزارع و باغات در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشريح اين خبر بیان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، 3 سارق حرفه و داراي سابقه سرقت را در این ارتباط شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 16 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

*دستگیری سارقان منزل در سوادکوه 

فرمانده انتظامي سوادکوه از دستگيري 2سارق منزل در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ عبدالله اکبری در تشريح اين خبر بیان داشت: در پی وقوع سرقت از منزل در سطح شهرستان سوادکوه، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس کلانتری 11 پل سفید با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 2 نفر از سارقان سابقه دار در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامی سوادکوه تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی، متهمان در عملیاتی ضربتی در حین حمل اجناس و اموال مسروقه دستگیر و به 8 فقره از سرقت از منازل شهروندان اعتراف کردند.

سرهنگ اکبری با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.