مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران خبر داد؛

برگزاری ۱۷۵۰ برنامه در دهه کرامت

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران گفت: در دهه کرامت ۱۴۰۱، هزار و ۵۵۰ برنامه به‌علاوه ۲۰۰ برنامه توسط خادمان زیر سایه خورشید از مشهد مقدس در مجموع هزار و ۷۵۰ برنامه تدارک دیده شد.

حرف آنلاین: محمداسماعیل امامزاده در کنفرانس خبری به‌مناسبت دهه کرامت که در مسجد بقیه الله ساری برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ نظام خادمیاری در کشور بنا بر فرموده مقام معظم رهبری با این شرط که کلیه نیروها افتخاری بوده هیچ بار مالی را متحمل آستان قدس نکنند، تشکیل شد.

وی افزود: در مازندران تا اسفند ماه ۱۳۹۷ حدود ۱۶ هزار نفر در سامانه خادمیاری ثبت‌نام کردند و بعد از آن سامانه بسته شد تا اینکه اخیرا تحت عنوان یاوران رضوی افراد، باتوجه به اعلام نیاز کانون‌ها میتوانند ثبت‌نام کرده و پس از ۶ ماه تا یک سال فعالیت تبدیل به خادمیار رضوی خواهند شد.

 

۸۶۰ کانون خدمت رضوی در استان داریم

امامزاده با بیان اینکه ۸۶۰ کانون خدمت رضوی در استان داریم، تصریح کرد: ۵۶۰ کانون، محلی و حدود ۳۳۰ کانون تخصصی داریم هستند، کانون‌های مختلف در ۱۹ بخش مشغول فعالیت هستند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران ادامه داد: هر خادمیار در کانون‌های محلی خدمت می‌کنند در حال حاضر بیش از ۱۲ خادمیار گزینش و در کانون‌ها مشغول فعالیت هستند.

این مسئول یادآور شد: کانون‌های خدمت رضوی در مازندران فعالیت‌ها را در چند مناسبت شامل؛ دهه کرامت مصادف با میلاد حصرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و دهه پایانی ماه صفر به اوج خود می‌رسد.

وی گفت: باتوجه به اینکه بیش از دو سال درگیر کرونا بودیم فعالیت‌های کانون خدمت رضوی ضمن اینکه دچار رکود نبود بلکه در تمام ایام سال فعال بود و به مردم کمک کردند، از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون هزینه کمک به مردم به ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید.

امامزاده اعلام کرد: مجموعا هزار و ۵۵۰ برنامه به‌علاوه ۲۰۰ برنامه توسط خادمان زیر سایه خورشید از مشهد مقدس در مجموع هزار و ۷۵۰ برنامه تدارک دیده شد که در دهه کرامت در استان مازندران اجرا خواهد شد.

 

فعالیت کانون های خدمت رضوی در 22 شهر مازندران

وی با بیان اینکه در ۲۲ شهر مازندران دفاتر کانون‌های خدمت رضوی فعال بوده و دارای کتابچه برنامه‌ای هستند، تاکید کرد: در دهه کرامت با سازماندهی ۴ هزار و ۴۰۰ خادمیار برای شرکت در نماز جمعه، برگزاری ۳۰ مراسم عقد در هر شهرستان، مراسم اهدای گل به دختران دانشجو برای هزار نفر، برپایی جشن تکلیف برای ۲ هزار نفر، پویش اهدای خون خادمیاران با حضور ۳ هزار خادمیار، همایش معرفی ۱۰۰ کارآفرین  برتر، جابه‌جایی رایگان مسافر توسط ۳۰ خادمیار حوزه حمل و نقل، برپایی ایستگاه صلواتی در ۱۰۰ نقطه استان، برپایی جشن میلاد در ۱۵ مرکز سالمندان و توزیع سبدکالا و برگزاری ۱۵ همایش جوانان و امید به آینده تدارک دیده شده است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران اضافه کرد: ملاقات خادمیاران با بیماران صعب‌العلاج در ۱۵ بیمارستان، برگزاری شب شعر رضوی در ۱۵ شهرستان با حضور عموم مردم، برگزاری جشن بزرگ میلاد در ۱۵ شهرستان با پیش بینی حضور ۲۰ هزار نفری مردم و اطعام‌دهی، همایش ازدواج و خانواده در ۱۰ شهرستان با حضور هزار مدعو، ارائه مشاوره رایگان حقوقی در تمامی شهرستان‌ها، رسیدگی به مسائل قضایی جامعه هدف با پیش بینی ۵ هزار نفر از جمله دیگر برنامه‌های کانون‌های رضوی است.

گوشه ای از برنامه های دهه کرامت

این مسئول خاطرنشان کرد: نورافشانی و برگزاری جشن ویژه امام رضا (ع)، برگزاری روضه خانگی رایگان به‌همراه پذیرایی با پیش بینی هزار روضه با همت مداحان و روحانیون خادمیار، برپایی نمایشگاه، تجلیل از ۵۰ امامزاده شاخص، برگزاری همایش آسیب‌شناسی محیطی و تغذیه توسط خادمیاران سلامت، برگزاری مسابقه دلنوشته با امام رضا (ع) در ۱۰ شهرستان، با اهدای جوایز، فعالیت کلینیک مشاوره خانواده با همراهی ۱۰۰ خادمیار متخصص، دیدار با خانواده ایثارگران با پیش بینی هزار و ۱۰۰ خانواده، برگزاری گردهمایی بزرگ برای تحلیل از دختران زهرایی، تجلیل از ۱۰۰ خیر برجسته در حوزه خادمیاری، طبخ ۳۰ هزار پرس غذای رایگان برای جامعه هدف و  برگزاری مسابقات ورزشی، نیز شامل دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

وی از پرچم‌گردانی توسط خادمان اعزامی از مشهد مقدس با حضور دو اکیپ برای اجرای ۲۰۰ برنامه و پوشش جامعه ۲۰۰ هرار نفری خبر داد و عنوان کرد: تجلیل از پرستاران کسانی که اسامی رضا و معصومه را داشتنه باشند، برگزاری مسابقه خوشنویسی با هدف کتابت ۴۰ حدیث رضوی، مسابقه دستپخت‌های دخترانه در قالب کلیپ ۱۲۰ ثانیه‌ای، پویش “من دخترم را دوست دارم” با ارسال عکس‌های مهربانانه پدر و دختری تا رده ۹ سال، برگزاری مسابقه نقاشی دنیای دختر من و مسابقه عکس دخترم، پخش صلوات خاصه از طریق تمام مساجد هر روز ساعت ۸ شب، قرائت زیارت امین الله از مساجد، ارزیابی آذین‌بندی خیابان‌ها و مساجد از جمله دیگر برنامه‌ها است.