برگزاری کارگاه آموزش عملیات حوادث مواد خطرناك

کارگاه آموزش عملیات حوادث مواد خطرناك با حضور آتش نشانان و مسئولان ایمنی واحدهای صنعتی و  با همکاری مدرسان از گروه hazmat  آتش نشانی تهران به مدت سه روز در آمل برگزار شد . این دوره آموزشی با حضور آتش نشانان آمل و شهر های استان به منظور مهارت حرفه ای اولین افرادی که پاسخ […]

کارگاه آموزش عملیات حوادث مواد خطرناك با حضور آتش نشانان و مسئولان ایمنی واحدهای صنعتی و  با همکاری مدرسان از گروه hazmat  آتش نشانی تهران به مدت سه روز در آمل برگزار شد .

این دوره آموزشی با حضور آتش نشانان آمل و شهر های استان به منظور مهارت حرفه ای اولین افرادی که پاسخ دهنده های حوادث مواد خطرناک هستند ، طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهردای آمل در این خصوص اظهار کرد: شرکت کنندگان در این دوره با انواع مواد شیمیایی خطرناک و نحوه مقابله با آن و رعایت موارد ایمنی در مواجه با این مواد سمی و کشنده در حوادث آشنا شدند.

حسین نذیری افزود: دوره مذکور جهت آمادگی پرسنل واکنش دهنده در شرایط اضطراری که به عنوان اولین نفرات حاضر در برابر مواد خطرناک واکنش نشان می دهند، برنامه ریزی شد.

نذیری با اشاره به اینکه  این دوره در دو سطح آگاهی و عملیاتی طراحی شده است ، ادامه داد :  در سطح آگاهی از پرسنل واکنش دهنده  انتظار می رود که به وجود مواد خطرناک آگاه بوده ، از آنها حفاظت کرده ، منطقه را ایمن کند و به افراد آموزش دیده اطلاع رسانی نماید.

وی با بیان اینکه  در سطح عملیاتی شرکت کننده ها از دانشی که در سطح آگاهی آموخته اند استفاده می کنند ، افزود: در این مرحله شرکت کنندگان با بهره گیری از تجهیزات و لباس ویژه  از سایر پرسنل ، محیط زیست و تاسیسات در مقابل برون ریزی مواد خطرناک محافظت می کنند.

گفتنی است ؛ هدف از برگزاری این دوره تخصصی، ارتقاء سطح علمی و عملیاتی و نیزافزایش مهارت آتش نشانان درراستای مقابله با حوادث مواد خطرناك عنوان شد .