فرماندار ساری خبر داد:

برگزاری جشنواره بین المللی زبان مادری در ساری

فرماندار ساری از برگزاری جشنواره بین المللی زبان مادری در حوزه‌های مختلف هنری در مرکز مازندران خبرداد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ محمدعلی نوبخت در نشست صمیمی با رییس و اعضای خانه هنرمندان شهرستان ساری ضمن قدردانی از زحمات هنرمندان و فرهیختگان ساروی در جهت اعتلای هنرِ ایرانی-اسلامی، اظهار کرد: باید برنامه ریزی خلاقانه و مدبرانه برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره‌های هنری در اواخر پاییز امسال در شهرستان ساری داشته باشیم.

وی افزود: هنر اسلامی بر پایه وحدت، معنویت، خودشناسی، خداشناسی، دین باوری و اخلاق گرایی استوار است چراکه تمام زیبایی‌های هستی در هنر تجلی می‌یابد.

فرماندار ساری با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی، مذهبی و هنری مختلف در شهرستان بر تداوم اجرای اینگونه جشنواره‌ها با همکاری نهادها و دستگاه‌های مرتبط در شهرستان و استان خبرداد.

این مسئول با بیان اینکه هنر، زبان فهم مشترک و عامل وحدت بخش تمامی ملت‌ها است، تصریح کرد: باید بکوشیم تا با زبانِ هنر مفاهیم دینی، انسانی و فرهنگی خود را به سایر جهانیان بشناسانیم.

نوبخت یادآور شد: هنرمندانِ متعهد و مردمی می‌توانند به درستی رسانه‌ها و جامعه را تغذیه و با اثرگذاری خویش در تجلی رشد سیاسی جامعه نقش اساسی داشته باشند.

وی با اذعان به اینکه هنر، تجلی حقیقی خداشناسی و والاترین ابزار جهت روایت‌گری زندگی است، خاطرنشان کرد: هنرمندان خود را به حقیقتی پایبند می‌دانند که به‌واسطه آن اندیشه، تدبر و تعقل، اخلاق انسانی و معارف والای بشری را به دیگران منتقل می‌کنند.

این مسئول، تعلیم و تربیت و استعداد سازی هنرمندان جوان با ایجاد مراکز و کارگاه‌های آموزشی را مورد تاکید قرار داد.