برخورداری بیش از ۹۰ درصد از جمعیت روستایی مازندران از راه آسفالته

راه دسترسی بیش از ۹۰ درصد خانوار‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار مازندران آسفالت است. معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: راه دسترسی بیش از ۹۰ درصد خانوار‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت است.محسن محمد نژاد افزود: متوسط آسفالت راه روستایی در کشور ۵۲ درصد است […]

راه دسترسی بیش از ۹۰ درصد خانوار‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار مازندران آسفالت است.


معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: راه دسترسی بیش از ۹۰ درصد خانوار‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت است.
محسن محمد نژاد افزود: متوسط آسفالت راه روستایی در کشور ۵۲ درصد است که این رقم در استان مازندران ۵۵ درصد می‌باشد که بالاتر از متوسط کشور است.
او بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران،محمد نژاد با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، اظهار داشت: از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های موجود در مازندران ۷ هزار و ۸۴۴ کیلو متر راه روستایی می‌باشد که از این مقدار ۴۰۰۰ کیلومتر آن درمناطق کوهستانی است.
معاون فنی و راه روستایی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه‌های مواصلاتی می باشد، افزود: از آنجایی که که مازندران یکی از قطب‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده و برای همین در سال‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است.
محمد نژاد تصریح کرد: این اداره کل اقدامات بسیار گسترده‌ای را در زمینه بهسازی و ایمن سازی راه‌های روستایی بعنوان یکی از مراکز تولید محصولات کشاورزی و دامی در استان درحال انجام دارد.

او با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه راه‌های روستایی در دست اجراست، اظهار داشت: به دلیل تراکم و تعدد روستا‌ها در مازندران، در زمینه ایجاد راه‌های روستایی ایمن و مناسب اقدامات قابل توجهی در دست اجراست و درصدد هستیم با تامین اعتبارات کافی در زمینه آسفالت محور‌های روستایی گام موثری برای مردم شریف روستا‌ها که قدر مسلم لیاقت و شایستگی آن‌ها بیش از اینهاست، برداریم.