برای شکوفایی شهر ساری با تمام توان پای‌کار هستیم

جواد طالبی شهردار ساری بابیان اینکه تلاش می‌کنیم مرکز استان را به‌عنوان شهر صلح و دوستی معرفی کنیم تأکید کرد که با تمام توان برای شکوفایی این رویداد مهم پای‌کار هستیم. برای شکوفایی شهر ساری با تمام توان پای‌کار هستیم جواد طالبی شهردار مرکز استان در نشست با سرور بختی تاجیکی رئیس موسسه فرهنگی اکو […]


جواد طالبی شهردار ساری بابیان اینکه تلاش می‌کنیم مرکز استان را به‌عنوان شهر صلح و دوستی معرفی کنیم تأکید کرد که با تمام توان برای شکوفایی این رویداد مهم پای‌کار هستیم.
برای شکوفایی شهر ساری با تمام توان پای‌کار هستیم

جواد طالبی شهردار مرکز استان در نشست با سرور بختی تاجیکی رئیس موسسه فرهنگی اکو که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ساری، ماهفروزی دبیر رویداد 2022، و معاونان شهردار که صبح امروز چهارشنبه در محل شهرداری ساری برگزار شد، گفت: می‌توان با استفاده از این فرصت فرهنگ‌ها، اندیشه‌ها و تفکرات کشورهای عضو اکو را به هم نزدیک کرد.

وی از ساری با تاریخ سه‌هزارساله و دارای آداب سنن، رسوم و تاریخ بارزش یادکرد و افزود: این رویداد می‌تواند قرینی بیشتر و فصل مشترک فرهنگی برای 10 کشور عضو اکو باشد.

شهردار ساری گفت: شهرداری ساری به‌عنوان بازوان اجرایی استانداری، گردشگری که متولی اصلی این رویداد است تلاش می‌کند تا در این رویداد مهم ظرفیت‌های این کهن شهر تاریخی را به کشورهای اکو و حتی جهانیان معرفی کند.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق در شهرداری ساری خبر داد و تأکید کرد: تلاش داریم تا سال آینده بهترین اتفاق ها برای بهره‌برداری از این میزبانی رقم بخورد.

در این نشست، سرور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو از ساری به‌عنوان شهر دوستی و برادری یادکرد و گفت: این شهر دارای پتانسیل تاریخی، گردشگری، فرهنگی و طبیعی است که باید به جهانیان معرفی شود.

وی در تشریح تشکیل سازمان اکو توضیح داد: سازمان بین‌المللی اکو، نیم‌قرن پیش توسط سه کشور تأسیس شد و امروز این سازمان از ۱۰ کشور منطقه و همسایه عضو دارد.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو به انتخاب ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این رویداد مهم را با برپایی کارهای مشترک و ارزشمند انجام برسانیم.

وی یادآور شد: پیش از شیوع ویروس کرونا حدود دو میلیون گردشگر به ساری وارد می‌شد و تلاش داریم شمار گردشگران خارجی و کشورهای اکو را در ساری و مازندران افزایش دهیم.

بختی با تأکید بر اینکه مازندران باید به گردشگران خارجی و کشورهای اکو معرفی شود، ادامه داد: گردشگران از سفر به منطقه و مازندران لذت خواهند برد.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو بابیان اینکه یادداشت تفاهم با شهرداری ساری امضا می‌کنیم، گفت: در این یادداشت، برنامه‌هایی که باید با شهرداری اجرا کنیم، آمده است.

همچنین، پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری، گفت: ساری با تنوع آب‌وهوایی، و وجود دریا و جنگل یکی از شهرهای به‌یادماندنی کشورمان است! باید تلاش کنیم شهر ساری را معرفی کنیم.

وی افزود: مرکز استان به جهت داشته‌های مختلفی که بعضی از آن‌هم ناشناخته مانده است، شهری مملو از آداب، رسوم و آیین‌های بومی است که می‌تواند در رویداد 2022 معرف این آیین‌ها باشد.

سیدحسین یوسفی عضو شورای اسلامی شهر ساری و رییس کمیسیون فرهنگی این شورا، در ادامه این نشست نقش میراث فرهنگی را در ایجاد همبستگی ملت‌ها مهم دانست و گفت: امیدواریم این رویداد دور از همه مسائل سیاسی و اجتماعی، برای کشور ما و کشورهای عضو اکو مثمر ثمر باشد.

وی بابیان اینکه رویداد 2022 می‌تواند با نگاه فرهنگی باعث اتحاد و انسجام بین کشورهای عضو اکو و سایر کشورها باشد، افزود: از این فرصت می‌توان ارزش‌های اجتماعی، سنت‌ها، آداب‌ورسومی که بین کشورهاست و حتی ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی معرفی و نگاه‌ها و اندیشه‌ها را به هم نزدیک کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: یکی از موضوعات مهمی که برای همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توانیم در نظر بگیریم ظرفیت‌سازی فرهنگی است. هر کشوری دارای ظرفیت‌های گوناگون است که از میان آن شاید ظرفیت‌های فرهنگی گمنام باقی‌مانده است. کهن شهر ساری از میراث‌های گران‌بهای تاریخی و فرهنگی به‌جامانده از سه هزار سال قبل است که می‌توان از این فرصت بهره‌گیری کرد و آن را به کشورهای اکو و حتی فراتر از آن معرفی کرد.