بدون«تاکتیک» سوریه را شکست دادیم

مربی پیشین تیم ملی ایران با اشاره به ضعف های متعدد فنی این تیم در جریان پیروزی مقابل سوریه گفت: به هیچ وجه ساختار تاکتیکی مناسبی نداشتیم و نیاز به تغییرات گسترده در تعیین استراتژی داریم. بیژن ذوالفقار نسب پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه را صرفاً از جهات کسب اعتماد […]

مربی پیشین تیم ملی ایران با اشاره به ضعف های متعدد فنی این تیم در جریان پیروزی مقابل سوریه گفت: به هیچ وجه ساختار تاکتیکی مناسبی نداشتیم و نیاز به تغییرات گسترده در تعیین استراتژی داریم.

بیژن ذوالفقار نسب پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه را صرفاً از جهات کسب اعتماد به نفس در اردوی ملی‌پوشان ایران قابل ملاحظه دانست و گفت: هیچ چیزی که ۳ امتیاز نباید ما را بابت این برد خوشحال کند. تیم ملی ایران بی برنامه ترین بازی خود را انجام داد و کاملاً مشخص بود که از لحاظ فنی رها شده است. تلاش بازیکنان ستودنی بود اما آنها واقعاً هیچ چیزی برای ارائه بازی تیم در ذهن نداشتند و فقط برای رسیدن به برد تلاش فردی می‌کردند.

مربی پیشین تیم ملی ایران با انتقاد از کادر فنی افزود: وقتی در مرحله قبلی برای برگزاری بازی‌ها به منامه بحرین رفتیم کاملاً تیم ملی متفاوتی را دیدیم اما حالا مشخص است حتی یک خط استراتژی برای این تیم در نظر گرفته نشده است. تعیین تاکتیک ربطی به برگزاری اردو ندارد. دراگان اسکوچیچ و سایر اعضای کادر فنی تیم ملی باید پیش بینی‌های لازم را می‌کردند تا وقتی بازیکنان به اردو می‌آیند کاملاً آماده بازی شوند.

ذوالفقار نسب در خصوص کسب سه امتیاز مقابل سوریه تاکید کرد: اگر قرار باشد به صورت قرعه کشی چند بازیکن لیگ برتر ایران را برای این بازی به میدان می‌فرستادیم قطعاً هماهنگی بین آنها بیشتر از تیم ملی ایران در شب گذشته بود. من منکر تلاش بازیکنان با تجربه نمی‌شوم آنها خیلی خوب عمل کردند اما هیچ تاکتیکی نداشتیم.


وی درباره عملکرد بازیکنان جوان تیم ملی ایران گفت: همیشه به جوان‌گرایی اشتیاق داشتم و باید دیدگاه کادر فنی را در این زمینه ستود ولی دو، سه بازیکن جوان که شب گذشته به میدان رفتند اصلاً خوب نبودند. این نکته نشان می‌داد آنها هم برنامه‌ای برای ارائه بازی خوب از خود نداشتند.

کارشناس فوتبال ایران درباره تقابل با عراق یادآور شد بدون شب با چنین تیمی مقابل عراق دچار مشکلات بزرگ می‌شویم. وقتی عراق برنامه‌ریزی لازم در این روزها را پشت سر گذاشته است نشان می‌دهد برای بازی با ایران استراتژی ایده آلی خواهد داشت. امیدوار هستم فدراسیون فوتبال به عنوان متولی تیم ملی ایران فشار زیادی را در چند روز باقی مانده تا بازی با عراق روی کادر فنی بیاورد تا آنها برنامه‌ریزی هوشمندانه‌ای داشته باشند.