بدخطی پزشکان دردسر شد

حرف آنلاین: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه برخی از شکایت‌ها به پزشکی قانونی به دلیل بدخطی پزشکان است، گفت: شکایت از بدخطی پزشکان در حال افزایش است. علی عباسی ظهر در سمینار قصور پزشکی از دیدگاه حقوقی که بیمارستان بوعلی ساری برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش در تشریح روند رسیدگی قصور […]

حرف آنلاین:

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه برخی از شکایت‌ها به پزشکی قانونی به دلیل بدخطی پزشکان است، گفت: شکایت از بدخطی پزشکان در حال افزایش است.

خبرگزاری فارس: افزایش شکایت از پزشکان به دلیل بدخطی

علی عباسی ظهر در سمینار قصور پزشکی از دیدگاه حقوقی که بیمارستان بوعلی ساری برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش در تشریح روند رسیدگی قصور پزشکی در پرونده‌های نظام پزشکی برگزار شد.

وی بیان داشت: هر خطایی که در فرایند سلامت خلل ایجاد کند خطای پزشکی محسوب می‌شود و پزشکی قانونی با اقدامات آزمایشی مشخص می‌کند که قصور پزشکان سهوی و یا عمدی بود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه سالانه حدود 90 هزار بیمار در آمریکا در اثر خطای پزشکی جان خود را از دست می‌دهند، افزود: خطای پزشکی به سمت سوی بدخطی پزشکان کشیده شد.

وی ادامه داد: سالانه هفت هزار بیمار به دلیل ناخوانا بودن خط پزشکان فوت می‌کنند و این روند در کشور ما نیز وجود دارد.

این مسئول درباره آمار فوتی ناشی از خطای پزشکی در کشور، گفت: آمار از خطای بدخطی پزشکی در کشور در دست نیست و در این زمینه نیاز به بازنگری داریم.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه میزان خطای پزشکی در جراحی زنان و زایمان زیاد بود، بیان داشت: میزان خطای پزشکی بعد از جراحی زنان و زایمان در ارتوپدی زیاد است.

این مسئول دیگر خطای پزشکی ثبت شده در کشور که آمار بالای دارد را مربوط به تجویز اشتباه دارو عنوان کرد و افزود: در تجویز 15 درصد داروهای تجویزی اشتباه ثبت شد که هشت درصد داروهای تجویزی با دوز بالا و  هفت درصد با دوز پایین بود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه بسیاری از خطاهای پزشکی مربوط به قصور در سیستم پزشکی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه بازنگری جدی باید داشته باشیم.

وی درباره موارد خطای پزشکی در کشور، یادآور شد: جراحی بر روی قسمت اشتباهی بدن بیمار، جراحی با روش و رویه غلط بر روی بیمار، جا گذاشتن اشیاء خارجی در بدن بیمار از مهم‌ترین خطاهای پزشکی جراحی در کشور است./فارس