با روند طولانی استعلام گیری نباید امیدی به توسعه داشت

استاندار مازندران با تاکید بر این که ساز و کار توسعه ای موجود در استان سنتی است ، گفت : با روند 2 ساله استعلام گیری برای اجرای طرح های سرمایه گذاری ، توسعه در استان شدنی نیست . به گزارش حرف آنلاین، محمد اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ساری […]

1

استاندار مازندران با تاکید بر این که ساز و کار توسعه ای موجود در استان سنتی است ، گفت : با روند 2 ساله استعلام گیری برای اجرای طرح های سرمایه گذاری ، توسعه در استان شدنی نیست .

به گزارش حرف آنلاین، محمد اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ساری افزود : با این روند طولانی استعلام گیری ، سرمایه گذاری به نتیجه نمی رسد و نباید امیدی به توسعه داشت.

وی نمونه طولانی روند استعلام را مربوط به یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای نصب ‘ بی تی اس ‘ دانست و گفت که شرکت مورد نظر برای سرمایه گذاری 120 میلیارد تومانی در مازندران دو سال به دنبال دریافت مجوز تغییر کاربری است.رئیس شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران اظهار داشت : برای رفع نگرانی بیکاری در جامعه ما نیاز به سرمایه گذاری خصوصی داریم.وی افزود : البته برای سرمایه گذاری پیوست ارزیابی زیست محیطی نیاز است و نباید صدور مجوز سرمایه گذاری فشار بر محیط زیست را بیشتر کند.اسلامی بر ضرورت تامین زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و از برخی کمبودهای زیرساختی به خصوص برق در مازندران انتقاد کرد.استاندار مازندران گفت : یک سرمایه گذار در یکی از شهرهای استان با وجود ساخت یک واحد صنعتی ، سه سال به دنبال دریافت برق است.وی اضافه کرد : نباید زیرساخت های ما به گونه ای ناهماهنگ باشد که یک واحد نتواند سه سال پس از اتمام کار ، برقش را تامین کند.

*37 میلیارد تومان اوراق برای بودجه پیشنهادی سال 97 چاپ می‌شود

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بودجه پیشنهادی سال 97 دولت به دلیل مشکلات جدی اوراق چاپ می‌شود.به گزارش بلاغ، علی اسماعیلی در جلسه شورای برنامه‌ریزی مازندران اظهار کرد: در بودجه پیشنهادی سال 97، 37 میلیارد تومان اوراق چاپ می کنیم و این در حالی است که وضعیت مالی و اعتبار کشور مناسب نیست.وی با اعلام اینکه در استان مازندران باید وضعیت خاص اقتصادی داشته باشیم، افزود: اگر مسئولان محیط زیست و کشاورزی بخواهند با همان شیوه خودشان اعمال کنند نمی‌توانیم در حوزه سرمایه‌گذاری اقدام خاصی انجام دهیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شواری اسلامی خاطرنشان کرد: باید فضا را به سمتی مدیریت کنیم که سرمایه‌گذاران در مازندران حضور پیدا کنند.این مسئول با اعلام اینکه بیکاری در استان مازندران بیداد می‌کند، افزود: مدیران محیط زیست و کشاورزی باید استانی نگاه کنند.اسماعیلی خاطرنشان کرد: زمان استعلامات باید طی چهار الی پنج روز باشد.

*پنجره واحد اقتصادی در مازندران به اهداف خود نرسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پنجره واحد اقتصادی به اهداف از پیش تعین شده خود در استان نرسیده است. حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: برای توسعه فعالیت‌ها در استان مازندران نیاز به دریافت اطلاعات مشترک داریم.وی در پاسخ به این سوال که محیط زیست سخت جواب می‌دهد، تصریح کرد: امسال 129 پروژه مشکل داشتند در ماده هشت در حال بررسی است که با 109 پروژه موافقت شده است.مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: با ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری اتفاقی خاصی نیافته است،در این روش قرار بود استعلامات به صورت الترونیکی انجام شود، در گذشته کارشناس باید بررسی طرح در محل پروژه حضور می‌یافت اما الان برای حذف فرایند را موافق هستیم.وی اضافه کرد: برای حذف فرایند نیاز به اشتراک اطلاعات داریم.

موسوی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران نیز بیان کرد: واحدهای صنعتی بر اساس قانون باید در شهرک صنعتی مستقر شوند و اگر ما جا نداشتیم می‌توانند در سایر نقاط برای استقرار صنعت تصمیم‌گیری شود، نظام استعلام‌گیری در این حوزه باید ساماندهی شود.

موسی قاسم‌پیشه مدیرکل امور اقتصاد و دارای مازندران نیز بیان کرد: وقتی احراز مالکیت مطرح می‌شود که در استان مازندران بیشتر اسناد دستارمی است و کارگروه اصرار دارد که اگر دستگاه قضا این فرایند را بررسی کند، پروسه بسیار طولانی می‌شود.وی ادامه داد: برای جلوگیری از طولانی شدن پروسه استعلام گیری استعلام‌های دهیاری‌ها در سطح روستاها مورد موافقت قرار گیرد، سرمایه‌گذار را به دنبال استعلام‌گیری نفرستیم.

یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز گفت: دستور کارها استعلام‌گیری مبتنی بر برنامه باشد،اگر برنامه سالانه و دو سالانه برای برنامه توسعه داشته باشیم، در چهارچوب قوانین کارها به صورت مناسب حل و فصل می‌شود.