باند کلاهبرداری سامانه ثنا در مازندران متلاشی شد

حرف آنلاین: رئیس پلیس فتا مازندران از متلاشی شدن باندی که با عنوان سامانه ثنا از ۸۱۰ نفر در کشور کلاهبرداری کرده بودند،خبر داد. سرهنگ سامع خورشاد گفت:در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مازندران مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی […]

حرف آنلاین: رئیس پلیس فتا مازندران از متلاشی شدن باندی که با عنوان سامانه ثنا از ۸۱۰ نفر در کشور کلاهبرداری کرده بودند،خبر داد.

سرهنگ سامع خورشاد گفت:در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مازندران مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

مجرمان سایبری پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکواییه، تقاضای واریز وجوهات افراد متقاضی و فریب خورده می‌کردند و پس از هدایت هموطنان به درگاه‌های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب افراد اقدام می‌کردند.

کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که هموطنان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

به گفته سرهنگ خورشاد با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام گرفته، مشخص شد متهمان ساکن پایتخت بوده‌اند، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبردگان در یکی ازشهر‌های پایتخت دستگیر و به پلیس فتا مازندران انتقال داده شدند.
اعضای این باند ۵ نفره که یک نفر جزوه نفرات اصلی باند بوده، متهم پس ازسرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال بصورت گسترده می‌کرد.

به گفته سرهنگ خورشاد این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر ۸۱۰ نفرازحساب هموطنان سراسر کشورتا این لحظه اعتراف ومبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه ۸۰.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بر آورد شده است.

سایت ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضاییه برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیکی است، به همین جهت نیز پیامک‌های اصلی این سامانه فاقد لینک بوده و به هیچ عنوان با شماره سیم کارت شخصی و یا در شبکه‌های اجتماعی برای افراد ارسال نمی‌شود.

سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است./باشگاه خبرنگاران جوان