بازدید 100هزار نفر از موزه های مازندران

معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که در دور نخست تعطیلات نوروزی ، بیش از یکصد هزار نفر از مسافران و گردشگران از موزه های فرهنگی و تاریخی استان بازدید کردند. به گزارش حرف آنلاین، عبدالمطلب شریفی افزود : این تعداد بازدید از بیست و هفتم اسفند ماه […]

n82871737-72259104

معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که در دور نخست تعطیلات نوروزی ، بیش از یکصد هزار نفر از مسافران و گردشگران از موزه های فرهنگی و تاریخی استان بازدید کردند.

به گزارش حرف آنلاین، عبدالمطلب شریفی افزود : این تعداد بازدید از بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز ششم فروردین صورت گرفت .
وی گفت که آمار بازدیدکنندگان از موزه های مازندران در این مدت نسبت به مدت مشابه تعطیلات نوروزی گذشته هفت درصد افزایش نشان می دهد.
مازندران 15 موزه دارد که از این تعداد هفت موزه دولتی و هشت موزه خصوصی است .
2 سایت موزه هم در مازندران وجود دارد که بر اساس اعلام میراث فرهنگی از بیست و هفتم اسفند سال گذشته برای بازدید عمومی بر روی مسافران نوروزی گشوده شده و تا 15 فروردین ماه جاری نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت .
موزه های دولتی مازندران شامل موزه ساری ، بابل ، آمل ، خانه نیما یوشیج در شهرستان نور ، موزه آلاشت در سوادکوه ، موزه مردم شناسی منطقه دوهزار تنکابن ، موزه شهدای آمل و موزه شهدای بهشهر است.
بر اساس آمار ستاد خدمات سفر مازندران از بیست هفتم اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز پنجم فروردین پنج میلیون 76هزار و 699نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران ثبت شد./ ایرنا