بازدید ۲.۳ میلیون مسافر از جاذبه‌های گردشگری مازندران

حرف آنلاین: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که مسافران نوروزی تا پایان هفتمین روز فروردین بیش از ۲ میلیون و ۳۴۶ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران ثبت کردند. مهدی ایزدی در ستاد خدمات اجرایی سفر مازندران اظهار کرد : بر اساس آمارهای ثبت شده در […]

حرف آنلاین: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که مسافران نوروزی تا پایان هفتمین روز فروردین بیش از ۲ میلیون و ۳۴۶ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران ثبت کردند.

مهدی ایزدی در ستاد خدمات اجرایی سفر مازندران اظهار کرد : بر اساس آمارهای ثبت شده در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری از ۲۶ اسفند تا پایان هفتمین روز فروردین در مجموع دو میلیون و ۳۴۶ هزار و ۶۰۹ بازدید از جاذبه‌های گردشگری شناسنامه‌دار مازندران اعم از تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری ثبت شد که بیشترین سهم بازدید با یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۵۱ مورد بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بود.

وی افزود: ۸۳۱ هزار و ۴۲۴ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری مازندران ثبت شد و ۱۴۷ هزار و ۱۵۹ نفر نیز از بناها و اماکن تاریخی استان بازدید کردند. موزه‌های استان نیز طی این مدت ۱۱۶ هزار بازدیدکننده داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰۵ هزار و ۷۶۰ بازدید از اماکن تفریحی استان، ۵۷ هزار و ۴۴۵ بازدید از اماکن مذهبی و یک‌هزار و ۲۷۰ بازدید از واحدهای صنایع دستی مازندران به ثبت رسید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران درباره آمارهای اقامت نوروزی در مازندران طی ۱۱ روز اخیر نیز گفت: در این مدت مجموعا ۹ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۱۶ نفر-شب اقامت در اماکن اقامتی مازندران ثبت شد که مانند روزهای اخیر بیشترین سهم اقامت مربوط به مهمان‌سراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی استان بود. در این اماکن پنج میلیون و ۶۳۳ هزار و ۵۳۱ نفر-شب اقامت ثبت شد که معادل ۶۱ درصد کل اقامت‌های ثبت شده مازندران است.

ایزدی خاطرنشان کرد: در رتبه بعدی پذیرش‌های نوروزی خانه‌مسافرها قرار دارند که طی مدت یاد شده دو میلیون و ۹۲۹ هزار و ۳۳ نفر-شب اقامت در آن‌ها به ثبت رسید. پس از ان نیز اقامتگاه‌های موقت برپا شده در استان مجموعا ۳۴۸ هزار و ۴۷۸ نفر-شب اقامت را ثبت کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۱ هزار و ۳۳۰ اقامت در هتل‌ها، ۹ هزار و ۳۷۰ اقامت در اقامتگاه‌های سنتی، ۲۹ هزار و ۶۲۷ اقامت در مجتمع‌های گردشگری، ۴ هزار و ۳۹۸ اقامت در مهمانپذیرها، ۵۶ هزار و ۸۰۱ اقامت در هتل‌آپارتمان‌ها، ۴۱ هزار و ۸۲۵ اقامت در واحدهای بومگردی، ۴۲ هزار و ۱۸۱ اقامت در متل‌ها و ۶۱ هزار و ۹۴۵ اقامت در تاسیسات وابسته به آموزش و پرورش مازندران به ثبت رسید.

این مسئول همچنین از استمرار روند نظارت بر اماکن و زیرساخت‌های مرتبط با گردشگری در استان خبر داد و گفت: طی مدت یاد شده در مجموع ۶۲۸ بازدید نظارتی توسط همکاران ما در سراسر استان انجام شد که ۳۲۳ مورد این بازدیدها از مراکز اقامتی استان بود. تا کنون به دو واحد اقامتی استان اخطار کتبی داده شد، ۶۹ واحد اععم از اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی تذکر دریافت کردند و ۱۰ مرکز پذیرایی و ۸ مرکز اقامتی نیز تشویق شدند. مجموعا ۲۰ شکایت نیز توسط مسافران از زیرساخت‌های گردشگری استان ثبت شد./ایرنا