اهداء حکم انتصاب منتخبین هیئت مدیره و بازرسان قوه قضاییه مازندران

طی مراسمی با حضور رییس کل دادگستری استان مازندران  و معاون منابع انسانی دادگستری استان حکم انتصاب منتخبین هیئت مدیره و بازرسان چهارمین دوره مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه استان اهدا شد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران حجت الاسلام و المسلمین محمد علی تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران در دیدار با […]

طی مراسمی با حضور رییس کل دادگستری استان مازندران  و معاون منابع انسانی دادگستری استان حکم انتصاب منتخبین هیئت مدیره و بازرسان چهارمین دوره مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه استان اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران حجت الاسلام و المسلمین محمد علی تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران در دیدار با اعضای جدید هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه با طرح این موضوع که انسان باید به دنبال عملکرد عقلانی و عادلانه باشد نه کسب پست و مقام ، به جایگاه عقل و عملکرد در مقوله کارشناسی پرداختند.

رییس کل دادگستری استان مازندران گفت:  کارشناسان باید در همه حال عدالت را رعایت کنند و برای آنان نباید بین طرفین پرونده فرقی باشد و سخن آنان چه برای بستگان و چه برای غیر بستگان به صورت عادلانه باشد. پس نباید این نکته را فراموش کنیم كه کار کارشناسی باید عاقلانه و عادلانه باشد و عقل و عدل در کنار هم باشند. عقل و عدل ارتباط مستقیمی با هم دارند و با هم نسبت تساوی دارند می توان گفت که کسی که عقلش ناقص باشد نمی تواند نظر عادلانه دهد.

تفوی فرد افزود: یکی از اصولی که همه ما باید رعایت کنیم این است که می خواهیم چه کاری انجام دهیم نه این که به دنبال آن باشیم که چه کاره شویم معمولاً در انتخابات به دنبال این هستیم که ما می خواهیم چه کاره شویم و چه سمتی را بر عهده گیریم اما در هیچ جای قرآن سراغ نداریم که به ما بگوید چه کاره شوید بلکه تمام سفارش قرآن این است که ما باید چه کار بکنیم و مهم این است که عملکرد ما چگونه باشد ما نباید دنبال این باشیم که ابتدا برای خود، جایگاه و سمتی کسب کنیم بعد به دنبال این برویم که چه کاری انجام دهیم این مسیر غلط است قرآن برای ما مسیر درست را تبین نموده و آن این است که ما چه کار بکنیم، کسی تا عبد نشده باشد نمی تواند رسول گردد پیامبران اول عبد خداوند بودند و بعد رسالت به آنان اعطاء شد پس این امکان ندارد که انسان اول کاره ای باشد و بعد به دنبال این برود که حالا چه کاری انجام دهد اما متاسفانه در انتخابات، مسیر ما، عکس این قضیه است.

این مقام قضایی در ادامه افزود: نباید برای کارشناسان این امر مهم باشد که چه کاره شوند بلکه اهمیت را بر این اصل بگذارند که چه کاری باید انجام دهند تا اينکه عملکرد کارشناس درست باشد، عملکرد درست با عقل و عدل و منطق سازگار است.رییس کل دادگستری استان در ادامه تاکید کرد: اعضای جدید هیات مدیره باید نهایت دقت را در گفتار و عملکرد و نظارت، هم در کار خود و هم در کار همکاران کارشناس خود بکار ببندند چون کوتاهی در انجام وظیفه کارشناسی فقط و فقط به ضرر خود کارشناسان است و عملکرد آنان را تباه می کند.

در پایان ابلاغ های هر کدام از اعضای جدید هیات مدیره قرائت و تقدیم آنان گردید.