امان از آروزهای شوم سربازان شیطان!

حرف آنلاين: یک روزنامه عرب زبان از قصد شوم عربستان برای به دست آوردن توازن مطلوب در منطقه با هدف نابودی حزب الله لبنان خبر داد. بر اساس اخبار منتشره از جام ، روزنامه لبنانی “الدیار”  در تحلیلی به بررسی تحولات جدید منطقه و سیاست جدید عربستان در منطقه به ویژه در لبنان و سوریه و […]

حرف آنلاين: یک روزنامه عرب زبان از قصد شوم عربستان برای به دست آوردن توازن مطلوب در منطقه با هدف نابودی حزب الله لبنان خبر داد.

بر اساس اخبار منتشره از جام ، روزنامه لبنانی “الدیار”  در تحلیلی به بررسی تحولات جدید منطقه و سیاست جدید عربستان در منطقه به ویژه در لبنان و سوریه و عراق و ارتباط این سه با یکدیگر پرداخت و نوشت: به نظر می رسد به دنبال شکست و ناکامی های سیاسی و نظامی عربستان در بحران سوریه، امروز این کشور به فکر تغییر محور شرارت خود و تقویت نفوذش در عراق و لبنان افتاده و تمایل دارد در زمین شیعه یا به طور دقیق زمین حزب الله بازی کند. این بار عربستان سعودی قصد دارد برای به دست آوردن توازن مطلوب در منطقه سناریوی جدیدی را اجرا کند که بشود حزب الله را در آن هدف قرار داد؛ تصمیمی که آکنده از خطرات و نگرانی ها خواهد بود. به گفته منابع دیپلماتیک در بیروت، معادله ای خطرناک و بدون در نظر گرفتن تبعات احتمالی، توسط عربستان در حال پی ریزی است و سناریوهای قدیمی شکست خورده درباره حزب الله مجددا در حال کپی شدن هستند. منطقه این روزها شاهد تحرکات دیپلماتیکی است که با سفر وزیر خارجه روسیه به ریاض و گفتگوی وی با مقامات سعودی از جمله سعود الفیصل (وزیر خارجه آل سعود) آغاز شده و با سفر متعاقب وزیر خارجه آمریکا ادامه می یابد. عربستان به دنبال معامله بر سر تمام موضوعات جاری در منطقه -از جمله لبنان- است و معادله حزب الله مقابل داعش را مطرح کرده است. این امر به صراحت بعد از آن مطرح شد که ریاض اعلام کرد اگر قرار است در عراق برای مهار گروه های تروریستی همچون داعش با تهران همکاری کند، در مقابل تهران نیز باید آنچه که ریاض گروه های تروریستی می خواند -همچون حزب الله- را مهار کند. به دنبال این تحولات، در دیدار لاوروف و سعود الفیصل وقتی که وزیر روسی به همتای سعودی اش گفت که ما باید گروه های تروریستی همچون داعش را -که امنیت کل منطقه را تهدید می کنند- مهار و برای نابودی آن ها همکاری کنیم، بلافاصله وزیر سعودی به او جواب داد: پس گروه های تروریستی طرف دیگر همچون حزب الله[!] که به طور علنی در جنگ سوریه مشارکت دارند چه می شود؟ به عبارت دیگر، این شاهزاده بلندپایه سعودی «سر حزب الله را در ازای سر داعش» مطالبه کرده است!