افزایش 8 درصدی فوتی در حوادث ناشی از کار در سال جاری

حرف آنلاین: مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در نه ماهه سال جاری 101 نفر در اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند(همگي مرد)،كه این رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشت. دكتر علي عباسي تصريح كرد :بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در […]

حرف آنلاین: مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در نه ماهه سال جاری 101 نفر در اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند(همگي مرد)،كه این رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشت.


دكتر علي عباسي تصريح كرد :بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در نه ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری با 12 ، آمل و چالوس هر کدام با 8 و نکا با 7 بیشترین و شهرستان های فریدونکنار ، گلوگاه و میاندرود هر کدام با یک مورد کمترین مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.
*سقوط از بلندی با افزایش 42 درصدی نسیت به مدت مشابه سال قبل
وي تصریح کرد: بر اساس اين گزارش عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي با 42 نفر ، برق گرفتگی با 21 و پس از آن برخورد جسم سخت با 15و سایر با 6 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.
*به تفکیک ماه خرداد بیشترین
بر اساس تفکیک ماه خرداد با 15 ، شهریور با 12 و آذر با 11 مورد بیشترین و مرداد ماه با 4 مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.
*افزایش 11 درصدی مصدومان ناشی ار حادثه کار
بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان 731 نفر مصدوم ( 692 نفر مرد و ما بقی زن )ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشت.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان ميباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست./ روابط عمومی