افزایش 3 درصدی نزاع شش ماه سالجاری در مازندران

مدير كل پزشكي قانوني  مازندران، آمار معاینات انجام شده، شش ماه سالجاری در استان را 13 هزار 193 نفر اعلام کرد و  افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشاه سال قبل 3 درصد افزایش داشت. به گزارش حرف، عباسی با اشاره به اینکه از این تعداد ذکر شده 8 هزار 723 نفر مرد و […]

6

مدير كل پزشكي قانوني  مازندران، آمار معاینات انجام شده، شش ماه سالجاری در استان را 13 هزار 193 نفر اعلام کرد و  افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشاه سال قبل 3 درصد افزایش داشت.

به گزارش حرف، عباسی با اشاره به اینکه از این تعداد ذکر شده 8 هزار 723 نفر مرد و مابقی زن هستند.

بر اساس اين گزارش بيشترين نزاع به ترتيب مربوط به شهرهاي ساري با عدد 2هزار947  ، بابل با عدد هزار و 604 و آمل با عدد هزار و 266 نفر و كمترين موارد نزاع به ترتيب در شهرهاي عباس آباد با عدد 201 و فریدونکنار با عدد 259 نفرثبت شده است.

بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان ، شهریور با 2340 ،مرداد با 2302 ، تیر با 2252 به ترتیب بیشترین  و  فروردین با 1912 کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاكيد بر اينكه نزاع و درگيري بيشترين دليل مراجعه افراد به مراكز پزشكي قانوني است ، تصريح كرد :بخش قابل توجهي از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگيري از طرف مراجع قضايي و انتظامي به مراكز پزشكي قانوني ارجاع مي شود كه بر اساس نوع و ميزان آسيب ديدگي با توجه به قانون مجازات اسلامي براي آنان گواهي صادر ميشود.

اين مقام اجرايي استان يكي از دلايل بالا بودن آمار نزاع را پائين بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : ميتوان با آموزش مهارت هاي زندگي به خصوص در سنين پايين ميزان تحمل افراد را در شرايط استرس بالا برد تا افراد به جاي درگيري فيزيكي ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشكلات في ما بين را حل و فصل كنند.