افزایش رو به رشد مسموميت با گازco در نه ماه سالجاری

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت :در نه ماهه امسال 24 نفر در مازندران بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي‌هاي ناشي از گازگرفتگي 9نفر بود،به 24مورد افزایش يافت. به گزارش حرف ، دکتر علی عباسی با […]

4

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت :در نه ماهه امسال 24 نفر در مازندران بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي‌هاي ناشي از گازگرفتگي 9نفر بود،به 24مورد افزایش يافت.

به گزارش حرف ، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه از این تعداد 14 نفر بومی و ما بقی غیر بومی هستند  افزود :از كل فوت شدگان  ناشي از مسموميت با گاز در نه ماهه امسال 17مرد و ما بقی زن  هستند.

بیشترین شهر

بر اساس اين گزارش  بيشترين آمار مرگ ‌و مير ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن در شهرستان هاي چالوس و قائمشهر هر کدام با 4  نفر بیشترین و شهرهای ساری و نور هر کدام با یک مورد کمترین فوتی ثبت‌ شده است.

اردیبهشت بیشترین ماه

عباسی تصریح کرد بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان اردیبهشت با 5 مورد بیشترین ماه و خرداد با 2 فوتی کمترین فوتی در ان به ثبت رسبد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان افزود : با توجه به اینکه مرگ های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما ، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می یابد لذا به هموطنان توصیه میشود هنگام استفاده از وسایل گرمازا ، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.

گفتنی است در سال گذشته (96) تعداد22 نفر (16مرد و ما بقی زن) در اثر گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.