افزایش جمعیت «مرال‌ها» در مازندران

مسؤول امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: جمعیت مرال‌ها در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری به 18 رأس رسیده که جمعیت این گونه جانوری در این مکان به‌عنوان مرکز اصلی درحال افزایش است. کوروس ربیعی  اظهار کرد: نخستین گوساله مرال در سال 97 روز14 و دومین گوساله 17 خرداد ماه امسال در […]

222

مسؤول امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: جمعیت مرال‌ها در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری به 18 رأس رسیده که جمعیت این گونه جانوری در این مکان به‌عنوان مرکز اصلی درحال افزایش است.

کوروس ربیعی  اظهار کرد: نخستین گوساله مرال در سال 97 روز14 و دومین گوساله 17 خرداد ماه امسال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده به دنیا آمد.وی بیان کرد: درحال حاضر جمعیت مرال‌ها در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری به 18 رأس رسیده که جمعیت این گونه جانوری در این مکان به‌عنوان مرکز اصلی درحال افزایش است.

مسؤول امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ایجاد دو سایت پشتیبان تکثیر و پرورش مرال در مازندران اشاره کرد و افزود: باتوجه به افزایش جمعیت مرال‌ها بخش خصوصی بدون هیچ چشم‌داشتی در این زمینه ورود پیدا کردند تا علاوه بر معرفی این گونه مهم جانوری به مردم فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

ربیعی تصریح کرد: سال گذشته بخشی از جمعیت مازاد پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده تعداد 15 مرال به مجتمع نمونه گردشگری چالدره در تنکابن و پنج رأس مرال به مجتمع ورزشی و آموزشی نفت محمودآباد منتقل شد تا به‌عنوان سایت‌های حامی و پشتیبان از توان این مجموعه‌ها نیز در تکثیر و پرورش مرال استفاده شود.

وی با بیان اینکه در این سایت‌ها نیز تکثیر و زادوولد مرال اتفاق افتاده است، اضافه کرد: در این سایت‌ها نیزعرصه جنگلی انتخاب شده و قبل از انتقال مرال‌ها تدابیر لازم در ارتباط با آماده‌سازی و محصور کردن این مراکز اندیشیده شده است.

مسؤول امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: انتقال مرال‌ها با هدف تکثیر، پرورش و افزایش جمعیت اتفاق افتاده است.ربیعی خاطرنشان کرد: مرال‌ها نماد و سمبل جنگل‌های هیرکانی شمال محسوب می‌شوند که لازم است در حفظ و جلوگیری از انقراض آنان نهایت توجه شود.به گزارش فارس، وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه درحال حاضر فصل زادآوری پرندگان است، گفت: توصیه ما به مردمی که وارد مناطق مختلف محیط زیست مازندران می‌شوند این است که باتوجه به این شرایط  از ایجاد ناامنی در اطراف محل آشیانه و جوجه‌آوری پرندگان پرهیز کرده تا موجب اختلال و ناامنی نشود.