افزایش استفاده از گازمایع در مازندران

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه ساری با بیان اینکه از زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی میزان مصرف بنزین در این منطقه ۷۰ درصد از بنزین سهمیه‌ای و ۳۰ درصد آزاد است، گفت: از وقتی که بنزین گران شد استفاده مردم از گاز مایع که استاندارد نیست برای خودروها بیشتر شده است.  سبحان رجب‌پور در […]

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه ساری با بیان اینکه از زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی میزان مصرف بنزین در این منطقه ۷۰ درصد از بنزین سهمیه‌ای و ۳۰ درصد آزاد است، گفت: از وقتی که بنزین گران شد استفاده مردم از گاز مایع که استاندارد نیست برای خودروها بیشتر شده است.

 سبحان رجب‌پور در دیدار با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه میزان مصرف بنزین در این منطقه ۷۰ درصد از بنزین سهمیه‌ای و ۳۰ درصد آزاد استفاده می‌کنند، دوستان ما حدود ۲۵ هزار کارت دارای تخلف را کشف کردند.

وی گفت: مازندران کمترین آسیب را در قضایای اخیر دید، همکار این منطقه هر 10 روز یکبار نمونه از جایگاه بنزین می‌گیرند تا خدای نکرده کم‌فروشی صورت نگیرد و تمام تلاش ما این است که در جایگاه کاهش سوخت نداشته باشیم.

به گزارش فارس، رجب‌پور در پایان تصریح کرد:  اصلاح قیمت عرضه سوخت‌ها دست ما نیست، از وقتی که بنزین گران شده استفاده مردم از گاز مایع که استاندارد نیست برای خودروها بیشتر شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز طی سخنانی اظهار کرد:  سوخت در همه موارد مهم است چرا که زندگی باید گرم و روشن باشد، امروز بدون سوخت مستقیم و غیرمستقیم زندگی ممکن نیست.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه اصلاح قیمت بنزین، افزود: همه سیاست‌ها از جمله قیمت و عرضه سوخت در زندگی مردم تأثیر مستقیم دارد، همه دیدیم که با گرانی سوخت، چه اتفاقی افتاد که البته در تمام کشورها همین  است.

محمدی‌لائینی با اشاره به بیانات اخیر رهبری، تأکید کرد: مسؤولان باید در این خصوص احتیاط کرد و همه جوانب را در نظر بگیرند، روزی می‌آید که در چاه‌های نفت را ببنیدیم و با تلاش و فکر زندگی خودمان را بدون نفت ادامه بدهیم؛ چرا الگوی مصرف درست نیست. چون متکی به نفت هستیم، ولی قدمی برداشته نمی‌شود.

این مسؤول بیان کرد: اگر بلد باشیم از این خدمتی که دشمن کرده (تحریم) استفاده کنیم می‌توانیم اقتصاد خود را رشد دهیم و رشد اقتصادی باعث می‌شود تحریم‌ها خود به خود برداشته شوند دشمن نمی‌خواهد پیشرفت کنیم.

وی گفت: خام فروشی در سوخت برای ما اصلا خوب نیست، سر رشته‌داران مملکت باید تدبیر خوبی بگیرند تا باعث زحمت خودشان و مردم نشوند تا با شفاف‌سازی ترویج الگوی مصرف خوب را برای مردم به دنبال جایگزین کردن انرژی پاک باشیم، چرا ما به دنبال خوروی برقی نیستیم؟ باید به دست و فکر متکی باشیم و نه زیرزمین( نفت)!