افتتاح 43پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

ساری – خبرنگار حرف: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی 43 پروژه افتتاح می شود، اظهار کرد: بیبش از 3 هزار و 300 خانوار شامل این طرح ها می شوند که در 87 روستای استان اجرا خواهد شد.دلاور حیدرپور اعتبار این پروژه ها را بیش از 15 میلیارد و […]

ساری – خبرنگار حرف: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی 43 پروژه افتتاح می شود، اظهار کرد: بیبش از 3 هزار و 300 خانوار شامل این طرح ها می شوند که در 87 روستای استان اجرا خواهد شد.دلاور حیدرپور اعتبار این پروژه ها را بیش از 15 میلیارد و 700 میلیون تومان دانست و تاکید کرد: امیدواریم افتتاح پروژه های مربوط به کشاورزی استان ، موجب رشد اشتغال و افزایش بهره وری تولید شود.وی با بیان اینکه تولید کشاورزی مازندران در سال گذشته وضعیت نسبتا خوبی داشته است، تصریح کرد: سرمای آذرماه پارسال، خسارت های زیادی به باغات استان وارد کرد اما دولت برای کمک به باغداران ورود خوبی داشت به گونه ای که در خسارت های ادوار گذشته چنین حمایتی را معطوف استان نکرده بود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اعتبارهایی ابلاغی سفر ریاست جمهوری به مازندران،  در سال 95 تخصیص یافت و توانستیم بخشی از بودجه را در تجهیز و نوسازی 3 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان به کشاورزان پرداخت کنیم. وی با بیان اینکه طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری از دهه 70 شروع شده است، اظهار کرد: این طرح تا قبل از سال 92 عملا کارایی خود را از دست داده بود اما از سال 93 طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان را در دستور کار قرار دادیم. حیدرپور با اشاره به کشت و برداشت کلزا و دانه های روغنی در استان، تصریح کرد: 53 دستگاه بذرکار با تخفیف 50 درصدی در اختیار کلزاکاران قرار داده شد تا کشت به موقع داشته باشند. وی افزود: برای خرید گندم، کلزا و دانه های روغنی 34 مرکز خرید پیش بینی کرده ایم که تاکنون 24 مرکز در حال خرید و جمع آوری هستند و شرایط امسال برای خرید دانه های روغنی مناسب است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال 120 هزار تن گندم خریداری خواهیم کرد، گفت: تاکنون 31 میلیارد تومان از بهای گندم خریداری شده به گندمکاران پرداخت شده است. وی استقبال کشاورزان در تولید گندم را خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به حمایت های دولت در خرید گندم و کلزا امسال شاهد استقبال خوب کشاورزان در این دو بخش بوده ایم به گونه ای که مقدار سطح زیر کشت و تولید از سال گذشته بیشتر شده است.

حیدر پور در مورد اراضی شالیزاری مازندران بیان کرد: بیش از 210 هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران برای کشت اول آماده برداشت خواهند شد و در کشت دوم نیز بیش از 95 هزار هکتار از اراضی شالیزاری زیر کشت خواهند رفت.وی افزود: بیش از 60 هزار هکتار از اراضی شالیزاری ارقام پر محصول کشت خواهد کرد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: بیش از 2 میلیون 300 هزار تن برنج در کشور تولید می شود که برای تامین نیاز داخل نیاز به واردات 700 هزار تنی داریم.