افتتاح ۳۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال در چالوس

چالوس-خبرنگار حرف: فرماندار چالوس در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دهه مبارک فجر امسال 32 پروژه با اعتبار 93 میلیارد و 720 میلیون ریال در شهرستان چالوس افتتاح و به بهره برداری می رسد. محمدناصر زندی افزود: تقارن دهه فجر امسال با چهل سالگی […]

2

چالوس-خبرنگار حرف: فرماندار چالوس در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دهه مبارک فجر امسال 32 پروژه با اعتبار 93 میلیارد و 720 میلیون ریال در شهرستان چالوس افتتاح و به بهره برداری می رسد. محمدناصر زندی افزود: تقارن دهه فجر امسال با چهل سالگی انقلاب موجب شد تا برنامه های ویژه این ایام جدی تر و پربارتر صدورت پذیرد. در همین راستا از چندماه قبل برنامه ریزی های ویژه ای صورت گرفت تا با کمک دستگاه های اجرایی و خدماتی به بهترین نحو برنامه های پیش بینی شده را اجرایی نماییم.

وی با بیان اینکه از چندسال قبل معاندین بارها رجزخوانی کرند که جمهوری اسلامی چهل سالگی را نخواهد دید تصریح کرد: این عمق کینه و دشمنی با انقلاب را نشان می داد که بارها با روش های مختلف سعی در تخریب و تضعیف ملت متدین و انقلابی داشتند. امسال چله انقلاب است و عدد چهل عدد قابل توجهی در فرهنگ ماست.

فرماندار چالوس با تقدیر از مردم انقلابی ایران که وفاداری خود با انقلاب و نظام را ثابت کرده و  نگذاشتیند دشمنان به اهداف خود برسند اظهارداشت:  علیرغم همه تنگناها که بر سر راه نظام وجود داشت  مردم و مسئولان با همه وجود ایستادگی کردند. ریشه این انقلاب فرهنگی و اسلامی و شعار محوری ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود. لذا مردم برای آرمان مقدسی که داشتند مقتدرانه حرکت کرده و انقلاب را به چهل سالگی اش رساندند.

وی استقلال را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب عنوان و تصریح کرد: امروز روی پای خودمان ایستادیم و خود برای خودمان تصمیم می گیریم. امروز همان اهداف رهبر کبیر انقلاب با رهبری مدبرانه مقام معظم مدیریت شد و بعد از چهل سال همان تفکر در مسیر هدف قرار دارد.

وی دیدار چهره به چهره با مردم ولایتمدار منطقه را از برنامه های ویژه این ایام برشمرد و گفت: در برنامه های امسال سه جمعه مردمی  را به همراه مدیران دستگاه های اجرایی در شهرهای حوزه شهرستان پیش بینی کردیم که در همین راستا جمعه هفته قبل در مسجد جامع شهر مرزن آباد پاسخگوی سوالات و درخواستاهای مردم شریف این دیار بودیم. جمعه هفته جاری و جمعه هفته آینده را در جمع مردم چالوس خواهیم بود.

زندی در ادامه با اشاره به برخی دستاوردهای پهل ساله انقلاب در حوزه شهرستان چالوس گفت: در همه بخش ها بویژه در حوزه زیرساختی رشد قابل ملاحظه ای را شاهد بودیم.

وی یکی از دستاوردهای انقلاب در حوزه خدمت رسانی به مردمن را توجه ویژه به روستاها دانست و گفت: در این چهل سال به روستاهای ما توجهی که شد هرگز این نگاه قبل از انقلاب وجود نداشت. همه امکانات آنهم نه به طور کامل فقط در شهرهای بزرگ بود و حتی شهرهای کوچک هم از آنها بی بهره بودند. اما در چهل سال اخیر در همه حوزه های آب، برق، مخابرات، گاز، راه، بهداشتی و درمانی و .. گام های مهم و اساسی برداشته شد.

زندی تاکید کرد: البته ضعف هایی هم وجود دارد، به عنوان مثال می شد به موازات ایجاد زیرساختها، اشتغال هم ایجاد می کردیم که شاید اینگونه شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نبودیم. ولی هرگز نمی توانیم از خدمات بزرگ و ارزشمند انقلاب چشم پوشی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی خدمات انقلاب در شهرستان چالوس گفت: در حوزه درمانی پیش از این تنها یک بیمارستان داشیم که آنهم نوسازی و درواقع مجددا احداث شد.ضمن اینکه دو بیمارستان دیگر هم به این شهر اضافه شد. احداث خانه های بهداشت 55 واحد در حوزه شهرستان انجام شد  که قبل از انقلاب صفر بود. درمانگاه و بهداری از 5 واحد به 21 واحد افزایش پیدا کرد.

زندی با بیان اینکه در طول چهل سال انقلاب اسلامی 135 کیلومتر راه روستایی فرعی  در شهرستان چالوس احداث شد ادامه داد: در حوزه ورزش، 11 سالن وزش سرپوشیده  داریم. در حوزه برق 30 درصد شهر و روستای ما برق داشتند که اکنون به 100 درصد رسیده است.  در گازرسانی به شهرها صد درصد، بخش مرکزی صد درصد، و 27 روستای بخش مرزن آباد گازرسانی شد و هم اکنون از روستای طویر به سمت روستای ناتر درحال انجام است.

فرماندار چالوس افزود: در حوزه خدمات مخابراتی همه روستاها دارای تلفن شدند، صد درصد شهری و 80 درصد حوزه روستایی از اینترنت نیز برخوردارند. در 102 روستا طرح هادی به اجرا درآمد، 260 کیلومتر خط انتقال و لوله گذاری آب شرب و 23 مورد احداث مخازن بتنی آب شرب روستایی را شاهد بودیم.

زندی تاکید کرد: اینها گوشه ای از خدمات انحام گرفته به برکت انقلاب اسلامی در شهرستان چالوس است که در مقایسه با قبل از انقلاب نشان دهنده گام های بلند و اقدامات قابل تقدیر در نظام جمهوری اسلامی برای مردم شریف و متدین این دیار می باشد.