استقلال چگونه قهرمان جام حذفی شد؟

جام حذفی کشور با حضور ۳۲ تیم و با انجام کلا ۳۱ بازی به پایان رسید و تیم فوتبال استقلال تهران در پایان این تورنمنت حذفی موفق شد جام قهرمانی این مسابقات را برای هفتمین بار به خانه ببرد تا کماکان پر افتخار ترین تیم در این مسابقات باشد. پرسپولیس، نفت تهران، بادران، پیکان، داماش […]

1

جام حذفی کشور با حضور ۳۲ تیم و با انجام کلا ۳۱ بازی به پایان رسید و تیم فوتبال استقلال تهران در پایان این تورنمنت حذفی موفق شد جام قهرمانی این مسابقات را برای هفتمین بار به خانه ببرد تا کماکان پر افتخار ترین تیم در این مسابقات باشد. پرسپولیس، نفت تهران، بادران، پیکان، داماش گیلان، سیراف کنگان، سپاهان، صنعت نفت، نیروی زمینی، گل ابریشم، فولاد، ایرانجوان، پارس جنوبی، نساجی، گل گهر، استقلال، ذوب آهن، فجر سپاسی، پدیده، تراکتورسازی، استقلال خوزستان، میعاد مغان اردبیل، سپیدرود رشت، ملوان، اکسین، سایپا، نفت مسجد سلیمان، گسترش فولاد تبریز، سیاه جامگان، برق شیراز، راه آهن و خونه به خونه ۳۲ تیمی بودند که با برگزاری ۱۶ بازی این مسابقات را آغاز کردند.

* آغاز شگفتی‌ها

اولین مرحله از این مسابقات با چند شگفتی همراه بود. تییم هایی از لیگ یک در همان مرحله یک شانزدهم توانستند حریفان لیگ برتری شان را از گردونه مسابقات حذف کرده تا این دوره از مسابقات جام حذفی بیشتر از دوره های قبلی اش جام شگفتی‌ها باشد.

اولین شگفتی این جام را اکسین البرز رقم زد. شاگردان لیگ یکی علی لطیفی توانستند در دیدار سنگین و نفسگیر تیم لیگ برتری سایپا را از گردونه این مسابقات حذف کنند. ملوان نیز دست به کار بزرگی زد و توانست در رشت تیم لیگ برتری سپیدرود را با شکست سنگین ۳ بر یک مواجه کند. فجر سپاسی هم در اصفهان توانست ذوب آهن را از گردونه مسابقات حذف کند و نساجی هم با شکست دادن پارس جنوبی در شهر جم شگفتی آفرید. تیم خوب لیگ یکی بادران هم در تهران پیکان را با ۳ گل در هم کوبید تا در همین اوین مرحله از مسابقات چند تیم لیگ برتری میدان را خالی کنند.

اما شاید بزرگترین شگفتی این مسابقات تیم خونه به خونه بود. آنها که در اولین گام راه آهن را از پیش رو برداشتند، تا فینال با تیم‌های لیگ برتری بازی کردند و در هر بازی توانستند یک تیم لیگ برتری را حذف کنند. شاهکار این تیم در مرحله نیمه نهایی بود که در اهواز موفق شد تیم استقلال خوزستان را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب نماید.

* پر گل ترین بازی

پر گل ترین بازی این فصل از مسابقات دیداری بود که در مرحله یک هشتم بین دو تیم تراکتورسازی و فجر شهید سپاسی در تبریز برگزار شد. این بازی در تاریخ ۴ آبان ۹۶ انجام شد و در یک بازی پر گل تیم میزبان موفق شد با نتیجه ۵ بر ۲ حریف لیگ یکی‌اش را شکست دهد.

به گزارش مهر، این بازی با رد و بدل شدن ۷ گل به پر گل ترین بازی این دوره از مسابقات تبدیل شد. تراکتورسازی که در این مرحله با نتیجه‌ای پر گل از سد فجر سپاسی گذشته بود در مرحله یک چهارم نهایی و در حالی که دیدارش در اهواز مقابل استقلال خوزستان در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم با نتیجه بدون گل پایان یافته بود، در نهایت و به حکم ضربات پنالتی مغلوب استقلال خوزستان شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

* بهترین گلزن مسابقات

عنوان بهترین گلزن مسابقات به طور مشترک به دو بازیکن تعلق می‌گیرد. مهدی شریفی بازیکن فعلی تیم سپاهان که با پیراهن تراکتورسازی در جام حذفی حضور پیدا کرد به همراه جونیور مهاجم برزیلی تیم استقلال خوزستان با ۴ گل زده عنوان بهترین گلزن این مسابقات را به صورت مشترک از آن خود کردند.شریفی هر ۴ گل خود را در یک بازی و در دیدار این تیم مقابل فجر سپاسی که منجر به پیروزی ۵ بر ۲ تراکتورسازی شد به ثمر رساند.

* بیشترین تعداد بازی

دو تیم استقلال و خونه به خونه که به دیدار نهایی این مسابقات رسیدند هر یک با ۵ بازی بیشترین حضور در جام حذفی را تجربه کردند. استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان نیز هر کدام با یک بازی کمتر از این دو تیم از این حیث در رده بعدی قرار می‌گیرند.

* بهترین خط حمله

عنوان بهترین خط حمله این دوره از مسابقات به تیم استقلال تعلق می گیرد. آبی پوشان در ۵ بازی که در این مسابقات به میدان رفتند مجموعا ۱۰ بار موفق به گلزنی شدند تا با ۱۰ گل زده دارای بهترین خط حمله مسابقات شوند. استقلال خوزستان با ۸، تراکتورسازی و خونه به خونه با ۷ گل زده از این حیث بعد از استقلال در رده بعدی قرار می‌گیرند.

* بهترین خط دفاعی

تیم فوتبال پارس جنوبی جم تنها تیم حاضر در مسابقات جام حذفی است که در جریان بازی گل نخورد تا با صفر گل خورده در جریان بازی دارای بهترین خط دفاعی این مسابقات باشد. شاگردان تارتار تنها یکبار در جام حذفی به میدان رفتند که آن هم در خانه مقابل نساجی در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش به مساوی بدون گل رسیدند و در ضربات پنالتی مغلوب میهمان خود شدند تا بدون گل خورده در جریان بازی از این مسابقات کنار بروند.

* رکورد کلین شیت

تیم فوتبال استقلال خوزستان در حالی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۳ بر یک مغلوب خونه به خونه شد و از گردونه مسابقات کنار رفت که تا قبل از این دیدار هرگز در این مسابقات دروازه‌اش باز نشده بود. استقلال خوزستان با ثبت ۳ کلین شیت در طول مسابقات جام حذفی دارای رکورد بیشترین کلین شیت در این مسابقات شد.

تیم‌های استقلال تهران، گسترش فولاد تبریز و خونه به خونه بابل نیز هر کدام با ۲ کلین شیت بعد از استقلال خوزستان بهترین عملکرد را در این آیتم داشتند.