استقرار گشت شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی مازندران

با هدف ارائه خدمات به موقع به کاربران جاده ای و ارتقاء ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی استان عوامل گشت های شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی مازندران مستقرند. به گزارش حرف آنلاین و به نقل از ؛ روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، مهندس اسماعیل […]

با هدف ارائه خدمات به موقع به کاربران جاده ای و ارتقاء ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی استان عوامل گشت های شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی مازندران مستقرند.

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از ؛ روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، مهندس اسماعیل فولادی سرپرست این اداره کل ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل بوده و همچنین به دليل شرايط جغرافيايي و جاذبه هاي فراوان گردشگري همواره پذيراي مسافران بي شماري است كه به اين استان رفت و آمد كرده و از مواهب طبيعي آن استفاده مي كنند.

وی ادامه داد : از این رو گشت های راهداری علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی جاده ها ، بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و نظارت بر امور فنی و ایمنی قیمت بلیط و رعایت شیوه نامه های کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر را نیز در دستور کار خود دارند.

وی خاطر نشان کرد : استفاده از ظرفیت گشت های راهداری در حوزه حمل و نقل مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و این گشت ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی و حمل و نقل عمومی مسافر، مراتب را گزارش می دهند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در ادامه گفت: 33 اکيپ راهداري در قالب ۲۵۰ ماشين و ۳۵۰ راهدار و ۲۲راهدارخانه در محورهاي مواصلاتي استان تجهيز شده و آماده سرويس دهي به مسافران و در راه ماندگان می باشند.

وی خاطر نشان ساخت : همکاری و هماهنگی بین ادارات کل استانهای همجوار در ایجاد گشت های جاده ای ( ماشین سبک ) ، استفاده مناسب و بهره داری بهتر از سامانه های هوشمند جاده ای و بانک های اطلاعاتی تردد جاده ای، برگزاری جلسات هماهنگی و تصمیم گیری های مشترک فی مابین ، منجر به نتایج خوب و موثرتری خواهد شد.

مهندس فولادی به مشكلات راهداران پرتلاش در سطح محورها اشاره و عنوان كرد: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته ، بتوانیم به لحاظ مالی و تجهیز امکانات راهداری ، شرایط کار را برای این صبور مردان همیشه بیدار در جاده ها فراهم نماییم ، چرا که اعتبارات ، تجهیزات ( ماشین آلات ) و نیروی انسانی ( راهدار) سه رکن مهم کار راهداری بوده که کمبود هر یک از این سه رکن اصلی ، فعالیت راهداری را ضعیف می کند.