استقبال از فجر چهلم از 5 بهمن ماه در مازندران

رئیس ستاد اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان مازندران گفت: رسانه‌ها فرمت و فایل ویژه‌ای را برای چهل سالگی انقلاب اسلامی تعریف کنند. حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در نشست خبری، اظهار کرد: انقلاب اسلامی معجزه‌آسا پیروز شد چون هیچ‌گونه ابزار و سازوکار معمول نداشته است.وی افزود: اصولا انقلاب‌ها فرایند خاصی برای پیروزی دارند ولی […]

رئیس ستاد اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان مازندران گفت: رسانه‌ها فرمت و فایل ویژه‌ای را برای چهل سالگی انقلاب اسلامی تعریف کنند.

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در نشست خبری، اظهار کرد: انقلاب اسلامی معجزه‌آسا پیروز شد چون هیچ‌گونه ابزار و سازوکار معمول نداشته است.وی افزود: اصولا انقلاب‌ها فرایند خاصی برای پیروزی دارند ولی انقلاب اسلامی نه حزب سیاسی و نه رسانه فراگیر حامی خارجی نداشت و به ابرقدرت‌های غرب و شرق وابسته نبود.

رئیس ستاد اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران بیان کرد: قدرت‌های استعماری دنیا فکر نمی‌کردند انقلاب اسلامی شکل بگیرد و به پیروزی برسد، ولی انقلاب اسلامی با خرده رسانه‌ها مثل مسجد و حسینیه، خرده گفتمان‌ها مثل سخنرانی و منبر و خرده ابزار از جمله دیوارنویسی و اعلامیه‌ها بتواند حکومت پهلوی را که مورد حمایت کشورهای دنیا بود را ساقط کند و با کمال ناباوری این انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ پیروز شد.یوسف‌پور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین حادثه قرن بیستم ثبت شد، افزود: استکبار با تشکیل لژیون‌ها و کارشناس زبده مولفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله اسلام، شیعه، روحانی و عاشورا شناسی را در دستور کار قرار دادند تا ببینند چگونه این حکومت شکل گرفت ولی در جمع‌بندی دین و اسلام نمرده و تفکر شیعی زنده و پویا است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به‌عنوان زلزله عظیم سیاسی نظام استبدادی را به‌هم ریخت، اضافه کرد: آمریکا و انگلیس بیشترین ضربه را از انقلاب اسلامی خوردند با تمام توان برای مقابله برای براندازی انقلاب تلاش کردند و در این زمینه از راهکارها و راهبردهای مختلف و نظرات کارشناسان زبده بهره گرفتند.

به گزارش فارس، رئیس ستاد اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران ادامه داد:در این طرح که در کاخ سفید تشکیل شد اسلام و مذهب شیعه دارای ساختار پویا و متحرک، رهبری شیعه دارای مرجعیت دینی و فرهنگ عاشورا منبع جوش و خروش شیعه است که برای مقابله با این سه مولفه طرح کوتاه‌مدت و بلندمدت تنطیم و چگونگی اجرا را مشخص کردند.

این مسؤول تصریح کرد: براساس این طرح و برنامه‌ریزی تا سال ۲۰۱۰ نه تنها جمهوری اسلامی بلکه تفکر شیعه از دنیا خواهد رفت و خوشحال بودند که انقلاب  اسلامی به چهل سالگی نمی‌رسد و رژیم صهیونیستی با همه ترفندهایی که سر دادند رژیم از نیل تا فرات سر می‌داد و مجبور شد در همان محدوده خود دیوار هفت متری بکشد.

یوسف‌پور اظهار کرد: انقلاب اسلامی با تمام توان به کار خود ادامه می‌دهد به چهل سالگی رسیدیم هم چهل سالگی با رشد، ارتقا و پیشرفت به این جایگاه دست یافتیم و به جای اینکه ترامپ عید 2019 را در ایران برگزار کند و جشن فجر چهل سالگی را با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده برگزار می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه از پنجم تا هفتم بهمن ماه امسال استقبال از فجر ۴۰ را داریم، گفت: حرمت‌داری ایام فاطمیه نیز باید داشته باشیم به این دلیل که دهه فجر امسال با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: روزهای پنج‌شنبه ۱۸ تا جمعه ۲۰ بهمن ماه امسال بیرق عزاداری برافراشته می‌شود و مراسم سوگواری و نورافشانی خواهیم داشت.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه بانگ تکبیر از شامگاه ۲۱ بهمن امسال به ساعت ۱۹ شامگاه ۲۲ بهمن منتقل شد، تصریح کرد: ۲۴ کارگروه تخصصی استانی، ۲۲ ستاد شهرستانی و ۵۶ ستاد دهه فجر در بخش‌ها مسؤولیت اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار اعتقاد به گذشته و امید به آینده برعهده دارند.

وی به برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، پروژه‌ها و افتتاحیه‌ها به‌مناسبت چله انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن بزرگ انقلاب اسلامی، جشن بزرگ دهه فجر، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی و بزرگداشت ورود امام در پارک ولایت از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس ستاد اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان مازندران با اعلام اینکه گلبانگ یا زنگ انقلاب روز شنبه ۱۳ بهمن در مدارس مازندران نواخته می‌شود، اضافه کرد: همایش طلایه‌داران انقلاب اسلامی شب ۱۲ بهمن در مجتمع اهل بیت و برگزاری همایش طلایه‌داران فجر فاطمی از دیگر برنامه‌ها است.

یوسف‌پور یادآور شد: مشعل‌گردان از رامسر تا گلوگاه نیز در دستور کار قرار دارد که روز ۲۲ بهمن در راهپیمایی ۲۲ بهمن ساری مشعل‌گردانی خواهیم داشت.وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها فرمت و فایل ویژه‌ای را برای چهل سالگی انقلاب اسلامی تعریف کنند، گفت: رسانه‌ها حقیقت و واقعیت‌ها در کنار بازگویی آسیب‌ها و افت‌ها داشته باشند تا فجر ۴۰ را باهمه ابعاد رشادت‌ها و سختی‌ها به خوبی به نمایش بگذارند.