استراتژی فروش نفت برای همه یا هیچ دردستورکار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد استراتژی کشورمان مبتنی بر این است که فروش نفت یا باید برای همه باشد یا برای هیچ کشوری امکان پذیر نباشد. سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات ضد ایرانی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه صادرات نفت ایران […]

1

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد استراتژی کشورمان مبتنی بر این است که فروش نفت یا باید برای همه باشد یا برای هیچ کشوری امکان پذیر نباشد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات ضد ایرانی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه صادرات نفت ایران را به صفر می‎رسانیم، گفت: باید اذعان کرد استراتژی کشورمان مبتنی بر این است که فروش نفت یا باید برای همه باشد یا برای هیچ کشوری امکان پذیر نباشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایالات متحده به خوبی می داند که ایران می تواند استراتژی مذکور را اجرایی کند، اظهار کرد: بر این اساس اظهارات وزیر خارجه آمریکا مطالبه عملی نیست.

وی ادامه داد: همچنین باید یادآور شد ایران اسلامی دارای شرکاء جهانی است و ارتباطات گسترده ای در آسیای شرقی، شبه قاره هند و غیره دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه غربی ها نمی توانند جایگزینی برای نفت ایران داشته باشند زیرا میزان تولیدات اپک مشخص است، تصریح کرد: همچنین باید اذعان کرد که امکان صادرات نیز برای کشورهای دیگر وجد نخواهد داشت از این رو قمیت نفت سه رقمی خواهد شد و حتما اروپایی ها در برابر آمریکا واکنش جدی خواهند داشت و حتی طغیان خواهند کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس استراتژی ایران اسلامی مشاهده شد که ترامپ نیز چندی پیش از موضع خودش عقب نشینی کرد، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که صرفا تنگه هرمز نیست که ایران می تواند آن را مسدود کند تا به آمریکا نشان دهد که سیاست های ظالمانه به نتیجه نخواهد رسید بلکه گلوگاه های بسیار دیگری وجود دارد که اگر ایران آن را فشار دهد حتما برای ایالات متحده و همپیمانانش هزینه دربر خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا در تازه‌ترین ادعای خود، ایران را به ترویج خشونت در منطقه متهم کرد و گفت: در بالاترین سطوح نیز، هراسی از برخورد با ایران نداریم و از همه کشورها می‌خواهیم تاجایی که ممکن است واردات نفت از ایران را تا تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان) به صفر برساند.