از خوشحالی عجیب مسی تا وقتی پای یک کودک در میان است

حرف آنلاین: شکایت ایران از داور صربستانی به فیفا سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان ابراز امیدواری کرد اتفاقات بازی آرژانتین با نیجریه کاملا طبیعی باشد نه غیر طبیعی و جریان آن بازی، در مسابقه حساس تیم ملی ایران و بوسنی تاثیرگذار نباشد. وی همچنین از شکایت فدراسیون فوتبال نسبت به عملکرد داور صربستانی بازی ایران […]

حرف آنلاین:

شکایت ایران از داور صربستانی به فیفا

سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان ابراز امیدواری کرد اتفاقات بازی آرژانتین با نیجریه کاملا طبیعی باشد نه غیر طبیعی و جریان آن بازی، در مسابقه حساس تیم ملی ایران و بوسنی تاثیرگذار نباشد. وی همچنین از شکایت فدراسیون فوتبال نسبت به عملکرد داور صربستانی بازی ایران – آرژانتین به دبیر کل و رئیس دپارتمان داوری فیفا و مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی خبر داد.
“اشکان دژآگه” از فولام جدا می‌شود
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران از تمایل خود برای بازی در تیم‌های لیگ برتری انگلستان خبر داد.

 تیم فوتبال فولام در پایان رقابتهای فصل گذشته از لیگ برتر سقوط کرد اما “اشکان دژآگه” در پایان رقابتهای فصل گذشته از سوی تماشاگران فولام به عنوان برترین بازیکن فصل انتخاب شد. وی در گفتگو با دیلی استار از تمایلش برای حضور در رقابتهای لیگ برتر انگلستان خبر داده است.

دژآگه که هم اکنون به همراه تیم ملی ایران در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل حضور دارد، گفت: در حال حاضر نمی‎دانم فصل آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. من هنوز با فولام قرارداد دارم و این تیم را دوست دارم اما الان در وضعیت دشواری قرار گرفته‌ام.

وی افزود: البته که من می‌خواهم در رقابتهای لیگ برتر بازی کنم اما در حال حاضر تمرکزم روی تیم ملی ایران است و باید ببینم چه اتفاقی خواهد افتاد.

پرتغال با گل دقیقه 5+90 از حذف زودهنگام فرار کرد
تیم فوتبال پرتغال که تا ثانیه‌های پایانی دیدارش با آمریکا در مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی 2014 برزیل مغلوب شده بود، با گل دقیقه 5+90 واره‌لا، شکست را با تساوی عوض کرد تا امیدهای خود برای صعود به مرحله دوم این جام را زنده باقی نگه دارد.

آخرین دیدار از دور دوم مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل، بامداد امروز دوشنبه بین دو تیم پرتغال و آمریکا و پرتغال برگزار شد. این مسابقه در شرایطی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید که تیم آمریکا تا دقیقه 5+90 از پرتغال یکی از مدعیان قهرمانی این جام پیش بود و این تیم را در آستانه حذف زودهنگام از این مسابقات قرار داده بود.

در این مسابقه که از گروه G و در ورزشگاه آمازونیا شهر مانائوس انجام شد، ابتدا نانی در دقیقه 5 برای تیم پرتغال گلزنی کرد و نیمه نخست با برتری این تیم اروپایی به پایان برسد اما جرماین جونز (64) و کلینت دمپسی (81) دو بار دروازه تیم پرتغال را باز کرده و آمریکا را پیش انداختند.

در حالیکه همه منتظر شنیدن سوت پایان این مسابقه بودند، پرتغالی‌ها روی ارسال زیبای کریستیانو رونالدو و ضربه سر سیلوستره واره‌لا در دقیقه 5+ 90 به گل دوم خود رسیدند و ضمن به تساوی کشیدن این بازی، از حذف زودهنگام از جام بیستم نجات یافتند.

حاج‌رضایی: نزدیک بود “سابه‌یا” گریه کند
کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است عملکرد بازیکنان تیم ملی مقابل تیم‌های ملی نیجریه و آرژانتین نشان داد آنها توانایی انجام هرکاری حتی بردن تیم ملی بوسنی را دارند. وی اضافه کرد: بازی بسیار خوب ملی‌پوشان ایران پاسخی محکم و دندان‌شکنی برای منتقدانی بود که کارلوس کی‌روش را قبول نداشتند.

امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد شاگردان کی‌روش مقابل تیم ملی فوتبال آرژانتین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: عملکرد ملی‌پوشان ایران مقابل آرژانتین فوق‌العاده بود. تیم ملی در این دیدار کاملا هدفمند بازی کرد و برای همه دقایق بازی برنامه داشتیم اما حیف شد این مسابقه با گرفتن نتیجه برای ایران همراه نشد.

وی با بیان اینکه مطمئن است همه مردم ایران به خاطر عملکرد بسیار خوب تیم ملی در این بازی بزرگ احساس سر افرازی و غرور کردند، یادآور شد: بازی بسیار خوب ملی‌پوشان ایران پاسخی محکم و دندان‌شکنی برای منتقدانی بود که کارلوس کی‌روش را قبول نداشتند و بارها اعلام کردند که این مربی پرتغالی و نباید تیم ملی ایران را در جام جهانی هدایت کند.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه زحمات کی‌روش و دستیارانش در تیم ملی و سیستم و استراتژی خوبی که برای تیم ملی در این دو بازی در نظر گرفته شده را عامل موفقیت تیم ملی دانست و تاکید کرد: به نظرم اگر داور بازی آن اشتباه تاثیرگذار را انجام نمی‌داد و خطای پنالتی روی دژاگه را می‌گرفت، روند بازی به سود تیم ملی فوتبال ایران عوض می‌شد.

حاج رضایی اضافه کرد: بهترین مطلب را در خصوص داور صربستانی، کارلوس کی‌روش گفت که ما بازی را به “مازیچ و مسی باختیم”.

وی یادآور شد: تا قبل از گل تیم ملی آرژانتین، نیمکت این تیم کاملا از نظر روحی به هم ریخته بود و “سابه‌یا” سرمربی تیم ملی آرژانتین تنها مانده بود، گریه کند. ضمن اینکه وی پس از گل تیمش دست به تعویضی تدافعی زد که این موضوع نشان از بازی جسورانه و هدفمند تیم ملی ایران دارد.

کارشناس فوتبال ایران در پایان در مورد دیدار تیم ملی مقابل بوسنی و هرزگوین گفت: درست است هر دیدار شرایط خود را دارد که بازی با تیم ملی بوسنی نیز از این قائده مستثنی نیست اما دو بازی اخیر بازیکنان تیم ملی مقابل تیم‌های ملی نیجریه و آرژانتین باعث شد که اعتماد به نفس بازیکنان ما تا حدود زیادی بالا برود و آنها نشان دهند، توانایی انجام هرکاری حتی بردن تیم ملی بوسنی را دارند.

جزئیات نصب تندیس جام جهانی در ورزشگاه آزادی

تندیس جام جهانی فوتبال چند روز پیش در ورودی غربی ورزشگاه آزادی و مقابل ورودی جایگاه ویژه جایگزین تندیسی توپی شد که چندین سال در آن محل نصب شده بود. این تندیس جدید با وزنی در حدود 400 کیلوگرم و از جنس فایبرگلاس مسلح است که با پایه، ارتفاعی در حدود 5 متر دارد.

دهقان محمدی سازنده این تندیس است که به گفته وی، ایده اولیه نصب تندیس جام جهانی در ورزشگاه آزادی در زمستان گذشته و در یکی از مسابقات لیگ برتر انگلستان به ذهنش خطور کرده، در این خصوص گفت: زمستان گذشته برای تماشای یکی از بازی‌های آرسنال به ورزشگاه امارت رفته بودم که با تندیس “تیری آنری” مهاجم پیشین آرسنال مواجه شدم. همانجا به ذهنم رسید که چرا ما نباید در ورزشگاه‌هایمان چنین تندیسی داشته باشیم.

وی افزود: به خاطر حساسیت‌هایی که در کشورمان روی افراد وجود دارد، در نهایت به این نتیجه رسیدیم با توجه به نزدیک بودن مسابقات جام جهانی، تندیس جام جهانی را در ورزشگاه آزادی نصب کنیم. البته ساخت مدلاژ این تندیس دو ماه طول کشید و حدود یک ماه هم کار تبدیل مدل به تندیس زمان برد.

سازنده تندیس جام جهانی برای ورزشگاه آزادی اضافه کرد: به شخصه دوست داشتم جنس این تندیس برنزه باشد ولی در اینصورت هزینه‌ ساخت آن به بالای 130 میلیون تومان می‌رسید. متاسفانه شهرداری هم هیچ حمایت مالی از من نکرد تا در نهایت تندیس از جنس فایبرگلاس ساخته شود.

دهقان محمدی در پایان گفت: تنها فردی که با من نهایت همکاری را داشت، فراهانی قائم مقام مجموعه ورزشی آزادی بود که باید از ایشان تشکر ویژ‌ه‌ای داشته باشم.

 

دژآگه: شانس صعود داریم
بازیکن شماره 21 تیم ملی فوتبال ایران می‎گوید نمی‎تواند احساس خود از لحظه‌ای که لیونل مسی دروازه ایران را باز کرد، را بیان کند. دژاگه همچنین گفت:  چه کسی فکر می‌کرد تیم ایران در رقابتهای جام جهانی از انگلستان و اسپانیا دوام بیشتری داشته باشد.

، تیم ملی فوتبال ایران شنبه شب در گروه F رقابتهای جام جهانی با نتیجه یک بر صفر مقابل آرژانتین به یک شکست تلخ تن در داد. تیم ملی در حالی که تا واپسین لحظات بازی موفق شده بود از تیم بزرگ آرژانتین یک امتیاز بگیرد، در وقت‌های تلف شده دروازه خود را از سوی لیونل مسی باز شده دید و اکنون برای صعود به دور بعدی رقابتها کار دشواری پیش رو دارد.

“اشکان دژآگه” در گفتگو با دیلی استار در خصوص شکست مقابل آرژانتین اظهار داشت: سخت است که بگویم زمانی که مسی گل زد در ذهنم چه گذشت. البته او یکی از بهترین بازیکنان جهان است و تغییر نتیجه در یک ثانیه از دست بهترین بازیکن جهان برمی‎آید.

لحظه گل زدن به ایران فوق‌العاده بود
مهاجم تیم ملی فوتبال آرژانتین گفت رد شدن از دفاع ایران و گل زدن به این تیم کار دشواری بود. وی همچنین زمانی که توانست دروازه ایران را باز کند را لحظه‌ای فوق العاده برشمرد.

 تیم فوتبال آرژانتین در حالیکه تا دقیقه 91 مقابل ایران در گروه F رقابتهای جام جهانی متوقف شده بود، با گل “لیونل مسی” موفق شد سه امتیاز بازی را به حساب خود واریز کند.

مسی در گفتگو با سایت فیفا لحظه به ثمر رساند گل خود را “لحظه فوق‌العاده” توصیف کرد و در این خصوص اظهار داشت: غلبه کردن بر تیم مصمم ایران کار دشواری بود. شکستن دفاع ایران و پیدا کردن فضا خیلی سخت بود. بازی کردن مقابل تیم‌هایی که این مثل آنها اینقدر نزدیک بازی می‌کنند، سخت است.

مهاجم آرژانتین در ادامه تصریح کرد: باید اشتباهاتمان را اصلاح کنیم و اول از همه باید بدانیم که در سطحی که می‌خواهیم بازی نمی‌کنیم. دست کم توانستیم در بازی مقابل ایران سه امتیاز بگیریم و این یعنی در بازی آخر  مقابل نیجریه دچار مشکل نمی‎شویم.

آرژانتین چنانچه در گروه F به عنوان صدرنشین به کار خود پایان دهد با تیم دوم گروه E که احتمالا سوییس و اکوادور خواهد بود، بازی خواهد کرد.

 

ماجرای مدل موی جدید رونالدو
“کریستیانو رونالدو” بامداد امروز دوشنبه با یک مدل موی جدید در بازی با آمریکا به میدان آمد. رسانه‌ها از علت این مدل مو که نیتی خیرخواهانه پشت آن قرار داشت، پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کریستیانو رونالدو زمانی که از مدل موی جدید خود  پرده برداشت این سوال به ذهن خیلی ها خطور کرد که دلیل آن چه بوده است. یاهو در گزارشی که به تازگی منتشر کرده از علت این امر پرده برداشته که در حمایت از یک کودک اسپانیایی به نام “اریک اورتیز کروز” است.

در مطلبی که روی توییتر این بازیکن قرار گرفته، مشخص شده که طرح زیگزاگ مانندی که روی سر رونالدو نقش بسته اعلام همبستگی با این کودک است که به تازگی از ناحیه سر تحت عمل جراحی قرار گرفته است. مغز اریک دچار مشکل غشایی است تا آنجا که در روز 30 بار مورد حمله قرار می‌گیرد.

بر پایه این گزارش، کریستیانو رونالدو که توپ طلای برترین بازیکن سال جهان را برنده شد، 83 هزار دلار برای سلامتی این کودک هزینه کرده است.

افرادی که می‌خواهند تحت عمل جراحی مغز قرار گیرند، باید سر خود را بتراشند و به همین منظور رونالدو بدین شکل خواسته حمایت خود با اریک را اعلام کند.

ببتو: ایران برای برد می‌جنگد
سفیر جام جهانی برزیل و مهاجم این تیم در جام جهانی 1994 اعلام کرد تیم ملی در آن دیدارهای خود در جام جهانی 2014 بازی می‌کنند و واقعا می‌خواهند پیروز شوند.

ایران برای برد مقابل نیجریه می‌جنگید
ببتو در مورد دیدار ایران و نیجریه همچنین افزود: این مسابقه خیلی تکنیکی و خوب نبود و اولین دیدار صفر – صفر جام بود. ایرانی‌ها در آن دیدار بازی می‌کردند و واقعا می‌خواستند تا پیروز شوند. هر دو تیم می‌جنگیدند و بازی نزدیک به هم را از آنها شاهد بودیم.

از بازی آژانتین خوشم نیامد
وی در خصوص تیم آرژانتین افزود: از بازی آژانتین چندان خوشم نیامد. بهترین بازیکن دنیا مسی در این تیم حضور دارد اما اصلا هیچ بالانسی از وی شاهد نبودیم و بازی درستی از وی مشاهده نکردیم؛ در حالیکه از این بازیکن انتظار می‌رود اثر عمیقی روی بازی بگذارد.

سفیر جام جهانی 2014 با بیان اینکه شرایط آرژانتینی‌ها از وسط زمین به سمت گل حریف خوب است اما دفاعشان تعریف کردنی نیست، در ادامه یادآور شد: اگر تیمی ترس از باختن داشته باشد، می‌بازد و باید همیشه برای برد به میدان رفت. در جام جهانی اتفاقاتی می‌افتد که کسی باور نمی‌کند، پس باید جنگید.

وی در خصوص وضعیت اسپانیا در این جام عنوان کرد: اسپانیا را در این جام خسته دیدم. آنها در اولین بازی خود شکست سنگینی خوردند که واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی برای آنها افتاد که چنین نتیجه‌ای رقم خورد. در جام جهانی اگر تمام فکر و انرژی خود را نگذارید، محال است که موفق شوید.