اروپای کاتولیک‌تر از پاپ نمی‌تواند آمریکا را پایبند به برجام نگاه دارد

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پیشنهادات غیربرجامی اروپا به آمریکا در راستای نگاه داشتن آمریکا در برجام از هر طریقی، گفت: در واقع طرف مذاکره جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات هسته ای، آمریکا بود. عزت الله یوسفیان ملا بر همین اساس تصریح کرد: اگر آمریکا با […]

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پیشنهادات غیربرجامی اروپا به آمریکا در راستای نگاه داشتن آمریکا در برجام از هر طریقی، گفت: در واقع طرف مذاکره جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات هسته ای، آمریکا بود.

عزت الله یوسفیان ملا بر همین اساس تصریح کرد: اگر آمریکا با جمهوری اسلامی مشکلی نداشت قطعا سایر کشورها نیز کاری به ایران نداشتند لذا سنگ اندازی ها در حوزه هسته ای ازسوی آمریکا منجر به درخواست آنها از ایران برای ورود به مذاکره شد.

وی یادآور شد: در این راستا نه چین، نه روسیه و نه اروپا هیچ کدام موضع محکمی در حمایت از ایران نداشتند و بعد از زمان تصویب برجام نیز اگر آمریکا در برجام نماند یا ناقص آن را اجرا کند، توافقنامه برجام به صورت کلی از میان خواهد رفت.

یوسفیان ملا اضافه کرد: امروز اروپا قصد دارد مواضعی علیه ایران جلوی آمریکا بگیرد که آمریکا نیز در موضوع برجام به حرف اروپایی ها گوش دهد لذا کاتولیک تر از پاپ شده اند.

به گزارش خانه ملت ، عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اروپا محلی از اعراب ندارد، خاطرنشان کرد: در نهایت اروپایی ها نوکر آمریکا هستند و بدون آنها منافعشان تأمین نمی شود، لذا اگر آمریکا و ایران در برجام بمانند، برجام هست در غیر این صورت با خروج آمریکا از برجام، توافقنامه از اساس نابود می شود.