ارسال 5 هزار اثر به جشنواره ملی شعر مازندران

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال بیش از 5 هزار اثر از یک‌هزار و 753 شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی شعر استان خبر داد. عباس زارع گفت: مازندران به دلیل تاریخ و پیشینه درخشان در شعر فارسی و با نام آورانی مانند نیما یوشیج، سلمان هراتی و یا […]

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال بیش از 5 هزار اثر از یک‌هزار و 753 شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی شعر استان خبر داد.

عباس زارع گفت: مازندران به دلیل تاریخ و پیشینه درخشان در شعر فارسی و با نام آورانی مانند نیما یوشیج، سلمان هراتی و یا فدایی مازندرانی، ظرفیت بسیار بالایی در برند شدن جشنواره شعر دارد که حضور پر تعداد آثار در نخستین دوره از این جشنواره گواه این موضوع است.

وی افزود: در سال‌های اخیر به‌ویژه در یک دهه گذشته شاهد رشد و پرورش شاعرانی در استان مازندران هستیم که در حال عرض اندام با شاعران نامی کشور هستند.معاون فرهنگی  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تولید محتوا در شعر و جسارت در فراتر رفتن از مرزهای شعر را ویژگی شاعران مازندرانی دانست و گفت: این موضوع شاعران مازندرانی را از جایگاه ویژه‌ای برخوردار کرده است.

این مسؤول با اشاره به حضور پررنگ‌تر برخی استان‌های کشور در جشنواره اول افزود: بیشترین آثار برای این جشنواره از استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و بوشهر ارسال شده است و شاعران مازندرانی هم 270 اثر ارسال کرده اند.

زارع با بیان اینکه در همه استان‌ها از طریق اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اطلاع‌رسانی شده است، گفت: اما ممکن است در برخی استان‌ها در کمیته‌ها و گروه‌های هنری، این اطلاع‌رسانی انجام نشده اما با اینحال استقبال دور از انتظاری از نخستین “جشنواره شعر مازندران” شده است.

وی گفت: امسال بر خلاف برخی جشنواره‌های دیگر سعی شده در کنار بعد هنری بعد علمی آثار هم سنجیده شود و بر همین اساس سابقه و رزومه و همچنین عملکرد هنرمندان در طول زندگی هنریشان هم ارزیابی می‌شود.

به گزارش فارس، معاون فرهنگی  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به اعطای تندیس نیما به یکی از پیشکسوتان حاضر این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: اعطای این تندیس نه تنها براساس بار هنری شاعر، بلکه سابقه علمی و شعرسرایی وی است.زارع جسارت سنجی را ویژگی‌های داوری جشنواره شعر مازندرانی اعلام کرد و گفت: در این جشنواره داوران نه تنها از نظر زیبا شناختی آثار هنرمندان را ارزیابی می‌کنند، جسارت شاعر را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند و آن را از اولویت‌های گزینش آثار برتر قرار داده‌اند.