اختصاص اعتبار برای احیای 3 تالاب مهم کشور

حرف آنلاین:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص اعتبار برای احیا و زنده نگه‌داشتن سه تالاب هامون،‌ هورالعظیم و شادگان خبر داد.  معصومه ابتکار امروز در حاشیه افتتاح ساختمان مرکز منطقه‌ای کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌های رامسر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای تالاب‌های کشور همانند هامون،‌ هورالعظیم و شادگان اعتباراتی برای مدیریت آنها در […]

حرف آنلاین:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص اعتبار برای احیا و زنده نگه‌داشتن سه تالاب هامون،‌ هورالعظیم و شادگان خبر داد.


 معصومه ابتکار امروز در حاشیه افتتاح ساختمان مرکز منطقه‌ای کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌های رامسر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای تالاب‌های کشور همانند هامون،‌ هورالعظیم و شادگان اعتباراتی برای مدیریت آنها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این اعتبارات برای احیا و زنده نگه‌داشتن تالاب‌ها پیش‌بینی شده است که بحث حق‌آبه تالاب‌ها یکی از موارد مهم در این پیش‌بینی‌ها است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شورای عالی آب به بحث آب و حق‌آبه تالاب‌ها تاکیدات زیادی شده است، بیان کرد: مدیریت پایدار برای تالاب‌ها امری مهم است و در اعتبارات این موارد پیش‌بینی شده است.

ابتکار با اشاره به اینکه تالاب گاوخونی با حیات زاینده‌رود، تالاب‌های هورالعظیم و شادگان با حیات کارون وابسته است، گفت: مهم‌ترین اعتباراتی برای تالاب‌ها پیش‌بینی شده است، در زمینه اعتبارات آبی است.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه بیلان آب ما باید به شکلی در مدیریت و برنامه‌ریزی نقش داشته باشد که حیات تالاب را شامل شود، گفت: مهم‌ترین بخش در این بین توجه به امر کشاورزی که کشاورزان و افرادی که در کنار رودخانه و تالاب‌ها زندگی می‌کنند این واقعیت را باید بدانند که حیات کشاورزی‌مان به حیات رودخانه، تالاب و آبهای زیرزمینی وابسته است.

وی با اعلام اینکه با چرخه آبی مطلوب مراتع،‌دامداری و دامپروری کشورمان رشد مطلوبی پیدا می‌کند، گفت: این بحث تا اندازه‌ای مهم است که دولت یازدهم و شورای عالی آب و سازمان محیط زیست پیگیر آن هستند.

ابتکار در مورد اعتبارات لازم برای احیا و مدیریت تالاب‌ها خاطرنشان کرد: این اعتبارات براساس نیاز و ضرورت هر تالاب متفاوت است و در ردیف اعتباری خاص خود آمده است که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی این اعتبارات با حمایت نمایندگان به نتیجه مطلوبی برسد./فارس