اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران 5 آبان ماه

  تلاش یک نماینده برای استاندار شدن رقیب انتخاباتی ! بنابر شنیده های روزنامه حرف مازندران، یکی از نمایندگان مجلس در شهرهای مرکزی استان، سرسخت ترین رقیب انتخاباتی خود را به مسئولان کشوری برای رسیدن به مسند استانداری مازندران راهنمایی و حمایت کرده است. این خبر حمایت از آن دارد وی در شهرستان موردنظر با […]

 

تلاش یک نماینده برای استاندار شدن رقیب انتخاباتی !

بنابر شنیده های روزنامه حرف مازندران، یکی از نمایندگان مجلس در شهرهای مرکزی استان، سرسخت ترین رقیب انتخاباتی خود را به مسئولان کشوری برای رسیدن به مسند استانداری مازندران راهنمایی و حمایت کرده است.

این خبر حمایت از آن دارد وی در شهرستان موردنظر با گروه های مختلف انتخاباتی و رقیب خود نشست های مختلفی برگزار کرده و در جدی ترین حرکت از رقیب انتخاباتی خود به عنوان گزینه استانداری مازندران حمایت کرده و برای به ثمر نشستن آن تلاش می کند.

 

شبکه تبرستان و حرکت تک خطی!

با آغاز برنامه های جشن 40سالگی انقلاب اسلامی، شبکه تبرستان با انتقادات بسیاری مواجه بوده است. صداو سیمای مازندران با دعوت یک سویه از افراد و گروه های سیاسی و نیز مجریان توصیه شده درخشندگی این برنامه که می توانست به عنوان ویترین برنامه های صداوسیما در استان باشد را با سردی و یخ زدگی مواجه کرده است.شنیده های روزنامه حرف حاکی است، این دسته بندی و نیز جناح بندی برای مصاحبه با مدیران از نگاه های سیاسی و گروهی درون صداوسیمای استان جدا نیست. رخوت و بی برنامگی در صداوسیمای مازندران و برنامه های سفارشی و نه چندان جذاب به جز یکی دو مورد داد بسیاری از فعالان فرهنگی و اجتماعی را در آورده است.

 

چه خبر از پرونده  شهرداری ساری؟!

یک فعال سیاسی در مازندران نسبت به فراموش شدن پرونده تخلف 290میلیارد تومانی یا به زعم ایشان 300میلیارد تومانی شهرداری انتقاد کرد. وی درباره آنچه تخلف بزرگ و بی سابقه شهرداری ساری پس از انقلاب از آن یاد می کند می گوید: به نظر می رسد دستگاه قضایی استان نسبت به روزهای نخست پیگیری این پرونده روند اجرای رسیدگی به آن را کند کرده است.

این فعال سیاسی مازندرانی معتقد است همه منتظر بودند تا به یکی از بزرگترین پرونده های اقتصادی و تخلفات شهرداری های مازندران دراین دوره رسیدگی شود اما به نظر دستگاه قضایی فتیله رسیدگی را کند کرده است.

 

نماینده یا مدیر دستگاه اجرایی!

یکی از نمایندگان شهرهای نزدیک به غرب استان، در ماه های اخیر به شدت به دنبال دریافت اعتبار و بودجه برای شهرستان های در حوزه انتخاباتی خود است. تیم گرافیکی این نماینده که بسیار خوب عمل می کند جزیی ترین اعتباراتی که از سوی این نماینده برای شهرستان اخذ می شود را به عنوان عملکرد ایشان مدنظر قرار می دهد و به نمایش می گذارد.

نکته مهمی که در این میان هشدار به نظر می رسد جابه جایی جایگاه نماینده شهرستان با مدیر دستگاه اجرایی است که باید پاسخ داده شود.

اگر نماینده وظیفه جذب اعتبار را دارد پس وظیفه دستگاه اجرایی چیست! اگر مدیرکل منتظر است تا نماینده اعتبار جذب کند ایشان به عنوان مدیر دستگاه چه وظیفه ای دارند! و اگر قرار است با فشار نماینده اعتباری خارج از عرف به شهرستان تعلق گیرد سهم شهرستان هایی که نمایندگان انها پیدایشان نیست چه می شود!

 

 

در بابلسر چه خبر است؟

فرایند عزل و نصب شهردار بابلسر توسط نهادی خارج از شورای شهر صورت گرفت و اعضای شورا فقط دستورات را اجرا کرده اند .

اعضای شورای شهر بابلسر با تماس تلفنی یک نهاد  در جلسه فوق العاده حضور یافته و استعفای شهردار بابلسر را قبول کرده اند،موضوعی که در اتفاقات جلسه بعد از استعفا کاملا مشهود بود و این در حالی است که حالا همین نهاد نقش اساسی را برای تعیین شهردار جدید ایفا کرده است.

براساس این گزارش، شهرداری و شورای شهر بابلسر که این‌ روزها هیچ اختیاری از خود ندارد درگیر تخلفاتی است که منشاء اصلی آن همچنان در هاله ای از ابهام است.

کاسپین 24 نوشت: خبرها از بابلسر حاکی از آن است که برخی از اعضای شورای شهر که خود را در اذهان عمومی وابسته به یک نهاد مهم شهری معرفی می کنند،به دنبال تطهیر  عملکرد خود هستند و این در حالی است که خبرها از دستگاه قضایی حکایت از آن دارد، پرونده شهرداری بابلسر به دست ضابطین انقلابی پرونده شهرداری بابل رسیده و جرقه های امید در دل مردم این شهر روشن شد.

 

یکی پاسخ دهد!

موج استعفای شهرداران به نکا رسید. شهردار نکا از سمت خود استعفا و مورد قبول اعضای شورای اسلامی این شهر قرار گرفت.

استعفای سید مهدی احمدی در حالی اتفاق افتاد که در طول ماه گذشته شهرداران بابلسر، رامسر، نوشهر استعفا کرده بودند و حالا با استعفای وی ادامه سریال استعفای شهرداران ادامه دار شده است .

هنوز اطلاعی از دلیل استعفای سید مهدی احمدی شهردار نکا که کمتر از یک سال به این سمت رسیده است در دست نیست. این در حالی است هنوز معاونت عمرانی استانداری مازندران در این باره هنوز اظهار نظری نکرده است. نظارت بر عملکرد شهرداران در معاونت عمرانی استانداری مازندران صورت می گیرد اما متاسفانه در این حوزه سکوت و بی خبری شدیدی حاکم بوده و قاعده ای برای پاسخگویی درباره حوزه نظارتی وجود ندارد